کارشناس خودرو: واردات کامیون های کارکرده محدودیت زیادی دارد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

کارشناس خودرو:
واردات کامیون های کارکرده محدودیت زیادی دارد

ممتازنیوز: یک کارشناس خودرو در خصوص واردات کامیون های دست دوم به کشور گفت: قانون واردات این خودورها تصویب شده اما به دلیل محدودیت هایی که دارد تنها می توان تعداد محدودی از آنها را وارد کشور کرد.

مصطفی ممقانی اصل در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب افزود: محصولات تجاری سازان داخلی پاسخگوی نیاز بازار نیست و محصولات چینی نیز از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند لذا این ضرورت وجود دارد که کامیون های اروپایی وارد کشور شوند و هم اکنون نیز به دلیل تحریم ها تعداد محصولات اروپایی در بازار کاهش و قیمت آنها به شدت افزایش یافته است.
وی در ادامه تصریح کرد: محصولات چینی به هیچ عنوان برای استفاده در ایران مناسب نیستند و کمبود کامیون در کشور موجب می شود تا بارهای ترانزیتی کشور از بین برود.
این کارشناس خودرو عنوان کرد: دهه هشتاد نوسازی کامیون در کشور به خوبی انجام می شد اما افزایش قیمت ها و تحریم های آمریکا و اروپا علیه ایران موجب شد تا این روند متوقف شود و با توجه به اینکه محصولات چینی هم پاسخگوی نیاز بازار نیست رانندگان به سراغ کامیون های دست دوم اروپایی می روند.
وی همچنین اظهار داشت: رانندگان خودروهای تجاری خودرو کارکرده اروپایی را بر محصولات صفر چینی ترجیح می دهند زیرا اطمینان دارند که محصولات اروپایی، هرچند کارکرده حدود ۶ تا ۷ سال قابل استفاده هستند اما عمر کامیون های چینی نهایتاً ۲ تا ۳ سال است.
ممقانی تأکید کرد: تصویب قانون واردات کامیون های دست دوم قطعاً به نفع تجاری سازان داخلی نیست اما با توجه به اینکه تولیدات آنها نیاز بازار را تأمین نمی کند، تا زمان از بین رفتن تحریم ها می توان از این طریق نیاز رانندگان خودروهای سنگین را تأمین کرد.
وی متذکر شد: استفاده از کامیون های دست دوم اروپایی در شرایطی که عرضه محدود است و تسهیلات چندانی هم در اختیار رانندگان قرار نمی گیرد راهکار مناسبی است اما نباید از این قانون انتظار معجزه داشت زیرا قانون واردات این خودروها با محدودیت های بسیاری همراه است و تنها تا زمان از بین رفتن تحریم ها و کاهش قیمت خودرو می توان از این طریق نیاز بازار را تأمین کرد.
ممقانی در پایان خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر تورم در بازار خودروهای تجاری حدود ۱۵۰ درصد بوده و با توجه به اینکه درآمد رانندگان متناسب با افزایش هزینه ها نبوده حتی شرکت نفت هم که همواره بر استفاده از خودروهای اروپایی تأکید داشته دیگر توان خرید این خودروها را ندارد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.