کارشناس: سارکوزی در انتخابات در وضعیت دشواری قرار گرفته است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۴
۰۰:۴۲:۰۵٫۱۴
یک ر
وزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی گفت: سارکوزی برای پیروزی در انتخابات تمام تلاش خود را بکار می گیرد اما امروز در وضعیت بسیار دشواری قرار گرفته است.
کریستین مالارد در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی افزود: سارکوزی در حال حاضر بشدت تحت فشار قرار دارد و کشان کشان خود را به جلو می راند.
سارکوزی برای اینکه در برابر فرانسوا اولاند که حمایت ائتلاف احزاب چپ را به خود اختصاص داده است به پیروزی امید داشته باشد ، باید حداقل سه چهارم آرا مارین لوپن ، نامزد حزب راست افراطی را از آن خود کند. بیش از دو میلیون نفر از افرادی که پنج سال قبل به سارکوزی رای دادند ، موضع خود را به نفع جبهه ملی راست گرایان تغییر دادند.
وی این تغییر گرایش را نارضایتی ناشی از سیاستهای سارکوزی درباره مهاجرت ، مواضع وی در خصوص اروپا و دیگر سیاستهایش دانست. این افراد احساس یاس و ناامیدی می کنند و احساس می کنند حزب سارکوزی آنها را فریب داده است.
این تحلیلگر سیاسی افزود: « به نظر من سارکوزی به سختی می تواند طرفداران مارین لوپن را به خود جلب کند. از سوی دیگر ، سارکوزی همچنین باید تلاش کند رای فرانسوا بایرو نامزد حزب میانه را از آن خود کند. وی باید تلاش کند آرا دو سوم طرفدارانش را به خود اختصاص دهد که این کار در واقع غیر ممکن به نظر می رسد. با این حال سارکوزی به تلاش خود در مناظره ها ادامه می دهد و سعی می کند این نکته را ثابت کند که در حالی که ناآرامیهای سیاسی و سونامی سیاسی جهان را در بر گرفته است ، وی همچنان هدایت فرانسه را در دست خواهد داشت ، اما به نظر من این اقدام به سادگی میسر نبوده و شاید بتوان گفت کمی دیر شده است.»
۰۰:۴۳:۳۲٫۲۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.