کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد: تأثیرگذاری تحریم ها بر روی بعضی قطعات خاص

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد: تأثیرگذاری تحریم ها بر روی بعضی قطعات خاص

کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد:
تأثیرگذاری تحریم ها بر روی بعضی قطعات خاص

ممتازنیوز: کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: بزرگترین تحدید تحریم ها برای صنعت خودروسازی مربوط به سیستم سوخت رسانی و سامانه مدیریت هوشمند خودروها است.

علی جزایری در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر کشور ما در زمینه سیستم سوخت رسانی، سامانه مدیریت هوشمند و توربوشارژ خودروها به خودکفایی نرسیده و در آینده نزدیک نیز توان داخلی سازی آنها را نخواهد داشت لذا بیشترین تأثیر تحریم ها در این قطعات خواهد بود.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اعمال تحریم های تازه، خودروسازان توان تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ را ندارند و این امکان وجود دارد که جهت ادامه فعالیت ناگزیر به تولید مجدد خودروهای کاربراتوری شوند.
این کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد: در صورت جدی بودن تحریم ها و درگیر شدن سامانه های یاد شده در تحریم ها امکان تولید خودرو با کیفیت در کشور وجود نخواهد داشت.
وی متذکر شد: هم اکنون عمده قطعات خودرو داخلی سازی شده است و یا تحت لیسانس تولید می شوند اما تنها مالکیت معنوی تعداد محدودی از خودروها را در اختیار داریم و این امکان وجود دارد که خودروهای تحت لیسانس نیز تحت تأثیر تحریم ها قرار گیرند.
وی همچنین اظهار داشت: آمریکا طی چند سال اخیر سرمایه گذاری خود را در شرکت های مختلف خودروسازی و قطعه سازی آغاز کرده تا بیشترین میزان فشار را بر صنعت خودروسازی ما وارد سازد و در این راستا شرکت هایی که با کشور ما رابطه داشتند نیز متضرر خواهند شد.
جزایری در پایان در خصوص تأثیر تحریم ها بر قیمت خودرو خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان تولید خودرو به طرز چشمگیری کاهش یافته است لذا بایستی تولیدی وجود داشته باشد تا بتوان راجع به تأثیر تحریم ها بر قیمت خودرو صحبت کرد.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.