کارشکنی مقامات مصری در ادامه تحصیل دانشجوی شیعه در ایران

کارشکنی مقامات مصری در ادامه تحصیل دانشجوی شیعه در ایران

دستگاه‏های آموزشی و امنیتی مصر در اقدامی بی سابقه در روند سفر «سید محمد طاهر الهاشمی» دانشجوی شیعه مصری به ایران، برای ادامه تحصیل کارشکنی می کنند.

به گزارش پورتال دانشگاهی به نقل از ابنا ـ دستگاه‏های آموزشی و امنیتی مصر در اقدامی بی سابقه از سفر یک تبعه شیعه این کشور به ایران برای ادامه تحصیل جلوگیری کردند.
«سید محمد طاهر الهاشمی» دانشجوی پزشکی در ایران است و هنگامی که پس از پایان تعطیلات تابستانی، برای انجام مقدمات سفر به تهران به وزارت آموزش عالی کشورش مراجعه کرد مسؤولان بخش مربوطه به وی اطلاع دادند که “بنا به دستور دستگاه امنیتی، سفر وی به ایران ممنوع است!”.
پس از این ابلاغ، هاشمی به سازمان امنیت این کشور مراجعه کرد و با تعجب از آنان شنید که هیچ تصمیم یا دستوری درباره ممنوعیت سفر به ایران از سوی این نهاد اعلام نشده است!
بعد از این اعلام، هاشمی مجدداً به بخش مربوطه در وزارت آموزش عالی مراجعه کرد  و این بار به وی اعلام شد که باید درخواست سفرش را مکتوب کند.
اما با وجود نوشتن این درخواست ـ که معمولاً تا دو روز پاسخ داده می شود ـ هنوز اجازه سفر برای هاشمی صادر نشده است.
سید محمد طاهر الهاشمی دانشجوی ترم دوم رشته پزشکی، فرزند «سید محمد طاهر الهاشمی» از فعالان شیعه مصر و عضو مصری مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) است.

مقامات مصری

 

ادامه تحصیل

 

دانشجوی شیعه

 

ایران


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.