کارمندان ساکت و کم حرف چی فکر می کنند؟

  می توانید یک روز کاری کامل را بدون گفتن حتی یک کلمه سپری کنید؟ آیا این به آن معناست که شما کارمند خوبی نیستید، وجودتان در محیط کار بی تاثیر است، یا همکارانتان را دوست ندارید؟

کارمندان ساکت ممکن است صرفا درون گرا باشند، یا ترجیح بدهند در محل کار ساکت تر از محیط خانه و زندگی شخصی خود باشند. حتی بعضی از افراد وقتی تنها هستند تمرکز بیشتری دارند و کارشان را بهتر انجام می دهند، ولی همچنان در پیشبرد کار گروهی موثر هستند. متاسفانه بعضی اوقات در مورد افراد ساکت و کم حرف برداشت ها و قضاوت های غلطی وجود دارد، که در این جا به ۷ مورد از این تصورات غلط اشاره می کنیم:

7 تصور غلط در مورد کارمندان ساکت و کم حرف

اشتباه ۱: کارمندان ساکت چیزی برای ارائه کردن ندارند.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، نقش کارمندان ساکت لزوما کمتر از کارمندان پرحرف و برونگرا نیست. افراد معمولا فکر می کنند که افراد ساکت نمی توانند منبع اطلاعات یا دانش باشند یا به عنوان کارشناس در یک سازمان کار کنند. در صورتی که  بسیاری از افراد درون گرا و ساکت در واقع با استعداد هستند ولی تمایلی به خودنمایی ندارند. آنها کسانی هستند که همیشه می توان به آنها اعتماد کرد. جالب اینکه در بسیاری از موارد وقتی بحرانی در محل کار به وجود می آید یا دیگران به کمک نیازدارند، وجود این افراد از سایرین مفیدتر خواهد بود.

اشتباه ۲: کارمندان ساکت خجالتی هستند.

معمولا تصور می شود که کارمندان ساکت خجالتی هستند. ولی در واقع رفتار انسان ها در محل کار لزوما منعکس کننده رفتار آنها در زندگی شخصیشان نیست. ضمنا، ساکت بودن همیشه از خجالت ناشی نمی شود. در واقع ساکت بودن ربطی به خجالتی بودن فرد ندارد بلکه به نوع شخصیت او مربوط است. افراد ساکت لزوما خجالتی نیستند بلکه ممکن است تنها درون گرا باشند. به گزارش برترین ها افراد درون گرا ترجیح می دهند به تنهایی کار کنند چون وقتی تنها کار می کنند بهتر فکر و کار می کنند. افراد برون گرا همین اهداف را با تعامل با دیگران به دست می آورند.

اشتباه ۳ : کارمندان ساکت  اجتماعی نیستد.

بعضی ها تصور می کنند کارمندان ساکت اجتماعی نیستند و دوستان زیادی ندارند. در صورتی که در بعضی موارد شخصیت فرد به محض بیرون رفتن از محل کار تغییر می کند. چنین شخصی از نظر همکاران ساکت و غیراجتماعی ولی از نظر دوستان شاد و خونگرم است.

اشتباه ۴: کارمندان ساکت همکارانشان را دوست ندارند.

اگر شما در محل کارتان ساکت باشید، این به آن معنا نیست که از همکاران بدتان می آید. ساکت بودن تنها یک ویژگی شخصیتی است. افراد درونگرا و برونگرا هر یک  به طریقی متفاوت با دیگران ارتباط برقرار می کنند.

اشتباه ۵: کارمندان ساکت فکر می کنند از بقیه بهترند.

شاید بعضی ها فکر کنند کم حرفی دیگران از خودپسندی یا غرور آنها نشات می گیرد، در حالی که بسیاری از این افراد فقط کم حرف هستند، همین. اگر در محل کار برون گرا هستید، سعی کنید همکار کم حرفتان را بیشتر بشناسید. طبیعت ساکت آنها را به اشتباه و به صورت منفی تفسیر نکنید. وقتی خود را از تصورات غلطی که راجع به آنها دارید رها کنید و اعتمادشان را به دست آورید خواهید دید که کار کردن با آنها چقدر راحت است.

اشتباه ۶: کارمندان ساکت فاقد اعتماد به نفس هستند.

خیلی ها فکر می کنند که کارمندان ساکت با کمبود اعتماد به نفس مواجهند و به مهارت های خود اطمینان ندارند. اما ساکت بودن بیشتر یک ویژگی شخصیتی است تا نشانه کمبود اعتماد به نفس. بعضی افراد ترجیح می دهند که به جای صحبت کردن یا تعریف کردن از خود، توانایی و قابلیتشان را در عمل نشان دهند.

اشتباه ۷: افراد ساکت نمی توانند مدیران خوبی باشند.

هنوز این تصور غلط وجود دارد که یک رئیس باید برونگرا و حتی پرحرف و کمی خشن باشد. اما آمار نشان می دهد که ۴۰ درصد از مدیران درون گرا هستند. درون گراها متواضعند و تمایلی به خودنمایی ندارند. آنها بیشتر فکر می کنند و کمتر حرف می زنند، و به همین دلیل به نظر می رسد که توانایی ریسک کردن یا هدایت دیگران را ندارند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.