کارم با موش‌ها تمام شود به تئاتر برمی‌گردم

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

عادل بزدوده گفت: درگیر پروژه ˝شهر موش‌های ۲ ˝ هستم و به محض این‌که کارم با موش‌ها تمام شود به عرصه تئاتر عروسکی باز‌ می‌گردم.

عادل بزدوده عروسک ساز و کارگردان دربارهٔ فعالیت‌های اخیرش در حوزه تئاتر عروسکی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: پروژه سینمایی “شهر موش‌های۲ ” مرا درگیر کرده و ما بیش از ۱۴۰عروسک برای این مجموعه ساختیم.این کار در شهریور ماه کلید خورده و به محض اینکه سکانس‌های باقیمانده تمام شود من هم کارم با موش‌ها تمام می‌شود و دوباره به تئاتر برمی‌گردم.

او در ادامه افزود: قرار است نمایش “آهای تو دیگه کی هستی” را که ۲۰سال پیش به روی صحنه بردم به یاد ۳عزیزی که در آن دوره با من همکاری کردند تا آن نمایش را به صحنه ببرم و الان دیگر در میان ما نیستند اجرا کنم. این دوستان که می‌خواهم خاطره آنها را زنده کنم کامبیز صمیمی مفخم طراح صحنه،بیژن نعمتی شریف عروسک ساز و حمید حمزه که اشعار نمایش را سرود می باشند. این نمایش که مضمونی کودکانه دارد را در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به روی صحنه می‌برم.

بزدوده دربارهٔ شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: این نمایش به شیوه عروسکی سایه اجرا می‌شود و داستان نمایش دربارهٔ غازی است که از شکل و شمایل خودش متنفر است و سعی می کند از پرندگان دیگر قسمتی از بدنش را قرض بگیرد و در نهایت تبدیل به حیوانی می گردد که از طبیعت خود دور شده است.

او به ترکیب بازیگران اشاره کرد و گفت : به جز دوستان قدیمی در نظر دارم طی فراخوانی از کسانی که به هنر عروسکی سایه علاقه‌مندند دعوت کنم که به گروه ما ملحق شوند تا ضمن اجرای اثری نمایشی این هنر را هم بتوانم به آنها آموزش دهم .خیلی دوست دارم کارگاه عروسک سازی برگزار کنم ولی آنقدر متریال و مواد ساخت عروسک گران شده که این کار برای هنرجویان سخت است.

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.