کارنامه رئیس‌جمهور منتخب در عرصه دیپلماسی مثبت است

۰۱ تیرماه ۱۳،

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز گفت: رئیس‌جمهور منتخب در عرصه فعالیتی هیچ‌گاه در ماموریت‌های سیاسی_ دیپلماسی خود از حفظ کوچکترین منافع ملی ایران دریغ نکرده است.

علی مرتضویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ روند دیپلماسی ایران با کشورهای منطقه و جهان در دولت تازه اظهار داشت: ایران در طول تاریخ از جمله جوامعی بوده که سیاستمدارانش با توانایی‌های لازم به دنبال تحقق اصلی قواعد دیپلماسی و حفظ منافع ملی بوده‌ است.
 
وی با اشاره به سوابق دیپلماسی رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در عرصه دیپلماسی و بهبود روابط منطقه‌ای از صحبت‌های رئیس‌جمهور منتخب برداشت می‌شود و با توجه به سوابق مثبت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در عرصه دیپلماسی می‌توان به روند برقراری مسالمت‌آمیز با سایر کشورها امیدوار بود.  
 
این استاد دانشگاه بیان داشت: در صورت استفاده از دیپلمات‌های باتجربه و کاردان با هدایت منطقی از سوی رئیس‌جمهور منتخب می‌توان به اهداف مورد نظر خود دست یافت و به اعتقاد من با توجه به این شرایط، می‌توانیم دیپلماسی موفق‌تری از خود در عرصه جهانی داشته باشیم.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز افزود: رئیس‌جمهور منتخب در عرصه فعالیت خود هیچگاه در ماموریت‌های سیاسی خود از حفظ کوچکترین منافع ملی ایران دریغ نکرده و قطعا با توجه به تجربه‌هایش در عرصه دیپلماسی، مرتکب اشتباهات بزرگ نخواهد شد. 
 
مرتضویان گفت: بزرگترین دستاورد دیپلماس، حمایت و دفاع ملت از دولت مربوطه است و اینکه بتواند برای تحقق آرمان‌های اصلی در دیپلماسی سرمایه‌گذاری کند و این امر نیازمند صبر، تحمل و رعایت نظم از سوی مردم در طول مدت زمان معین است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در این میان با عملکرد مثبت یک نگاه عقلانی به سیاست را در میان مردم تقویت کنند و توقعات بسیار و بیش از حد را در میان مردم از دولت آینده به وجود نیاورند.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.