کارنامه ۴۰ ساله مهرجویی؛ ۱۸ هزار تومان

۱۴اردیبهشت،

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه کتاب، این کارگردان و بازیگر سینما دربارهٔ چگونگی نگارش این مجموعه گفت: «این کتاب شامل مجموعه گفت‌و‌گوهای ۱۰ ساعته‌ای با داریوش مهرجویی است که برای ساخت مستندی به همین نام با وی داشتم. طبیعتا همه آن‌ها را نمی‌توانستم در زمان محدود فیلم استفاده کنم. بنابراین از همان اول با آقای مهرجویی توافق کردیم و قرارمان بر این شد که متن کامل این گفت‌و‌گوها در فرصتی دیگر در قالب کتاب منتشر شود؛ چون به نظرم تمام این ۱۰ ساعت گفت‌و‌گو خواندنی است.»

 

حقیقی که پیش از این نیز مستند «هامون بازها» را در سال ۸۵ دربارهٔ فیلم «هامون» یکی از آثار شاخص این فیلمساز سرشناس ساخته است کتاب تازه‌اش با نام «مهرجویی:کارنامه چهل ساله» در این دوره از نمایشگاه توسط نشر مرکز رونمایی خواهد شد.

 

کارگردان فیلم‌هایی چون «کنعان» و «پذیرایی ساده» دربارهٔ چگونگی تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی گفت: «دولت می‌تواند با افزایش سوبسید در حوزه کتاب، سبب کاهش  قیمت کتاب شود تا مردم بتوانند راحت‌تر خرید کنند؛ چرا که این روزها پرداخت هزینه خرید کتاب برای بسیار از مردم سخت شده است.»

 

حقیقی افزود: «مثلا کتاب خود من ۱۸ هزار تومان است و فکر می‌کنم پرداخت این هزینه برای بسیار از علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب سخت باشد، اما ناشر هم چاره‌ای ندارد و با این هزینه‌ها و بدون کمک نمی‌تواند قیمت را پایین‌تر بیاورد.»

 

بازیگر فیلم «ورود آقایان ممنوع» دربارهٔ علایقش در کتابخوانی گفت: «کتاب بخش مهم و اصلی در زندگی من است و هر کتابی که گیر بیاورم می‌خوانم. این روزها هم دارم مجموعه داستان فولکور کودکان روسیه را به زبان انگلیسی می‌خوانم که مربوط به فیلمنامه تازهی است که تصمیم به نگارش آن دارم.»

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۱ اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

 ۵۷۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.