کاروان نمادین اسرای کربلا به حوزه هنری می آیند

۲ م دیماه ،

از دوشنبه ۴ دی ماه به مدت ۱۰ روز/

سینما پرس- گروه هفت هنر/کاروان نمادین اسرای کربلا روز دوشنبه بعد از عبور از خیابان های تهران به مدت ۱۰ روز میهمان حوزه هنری خواهد بود.

به گزارش سینما پرس به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری کاروان نمادین اسرای کربلا روز دوشنبه ۴ دی ماه مصادف با دهم ماه صفر از میدان انقلاب به حوزه هنری خواهد آمد و به مدت ۱۰ روز در محل حوزه هنری به بیان واقعه کربلا خواهند پرداخت.

بنا بر این گزارش این کاروان نمادین که تشکیل شده است از تعزیه خوانان به نام کشور از شهرهای تهران، قم، اصفهان و تفرش که در مدت اقامت خود در حوزه هنری به اجرای تعزیه های حضرت مسلم بن عقیل، شهادت حربن یزید ریاحی، شهادت حضرت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت عباس(ع)، شهادت حضرت امام حسین (ع)، بازار شام، متوکل عباسی، شهادت امام حسن (ع)، شهادت حضرت رضا (ع) و شهادت حضرت شاهچراغ خواهند پرداخت.

این کاروان نمادین که متشکل از ۷۰ تعزیه خوان در نقش اسرا و اشقیاء، ۱۰ نفر شتر، ۴ راس اسب، بیرق ها و پرچم های هر دو گروه اسرا و اشقیاء و آلات موسیقی ویژه تعزیه می باشند؛ ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه از محل میدان انقلاب حرکت خود را به سمت حوزه هنری آغاز خواهند کرد و ساعت ۱۵ بعد از رسیدن به محل حوزه اولین تعزیه خود را که تعزیه حضرت مسلم بن عقیل است را اجرا خواهند کرد.

شایان ذکر است این تعزیه ها به تهیه کنندگی مجتبی کریمی و کارگردانی جواد کریمی به مدت ده روز هر روز از ساعت ۱۵ تا۱۶:۳۰ در محوطه حوزه هنری برای عموم مردم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۳۴۶


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.