کاروان پارالمپیکی ایران اولین مدال طلا را کسب کرد

۱۱ شهریور – ۰۷:۳۴:۳۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

جلیل باقری عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران موفق شد با رکورد شکنی نخستین مدال کشورمان در چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک را برگردن بیاویزد. 
 به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری ممتاز، باقری دررقابتهای دوومیدانی چهاردهمین دوره بازیهای پارالمپیک عصرامروز در ورزشگاه المپیک پارک وزنه را به میزان ۱۱ متر و ۶۳ سانتی متر پرتاب کرد و با توجه به این که در کلاس f55 قرار داشت به مدال طلا رسید.
در این ماده ورزشکاران لهستان و انگلیس به نشان‌های نقره و برنز دست یافتند.
قبل از این ساره جوانمردی کاروان پارالمپیکی ایران را صاحب مدال برنز در رشته تیراندازی کرده بود. ایران به رده بیست و یکم جدول رده بندی توزیع مدال ها صعود کرد
تیم ایران باکسب مدال طلا توسط جلیل باقری جدی درمسابقات پرتاب وزنه بازی های پارالمپیک لندن به رده بیست و یکم جدول توزیع مدالهای این بازیها صعود کرد.
تیم ایران پیش از این تنها یک مدال برنز بدست آورده بود و در پایان دومین روز در رده چهل ودوم قرار داشت –  درحالیکه با مدال طلای باقری به رده بیست و یکم صعود کرد .
رده نخست این بازیها در روز سوم در اختیار تیم های چین –  انگلیس واوکراین به ترتیب با مجموع ۳۵-۲۶و۱۷ مدال قرار دارد .  فوتبال هفت نفره پارالمپیک / پیروزی پرگل ایران مقابل هلند
تیم فوتبال هفت‌نفره ایران در نخستین دیدار خود در پارالمپیک لندن با بردی پرگل هلند را شکست داد.
 تیم فوتبال هفت نفره‌ی ایران در این بازی مقابل هلند با نتیجه‌ی ۴ بر یک به برتری رسید.
در این دیدار مهری، اکبری، کریم زاده و انصاری برای ایران گلزنی کردند.
 چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک لندن از ۸ تا ۱۸ شهریورماه به میزبانی لندن برگزار می‌شود. کاروان ورزش ایران با ۷۹ ورزشکار جانباز و معلول در ۱۳ رشته ورزشی (۱۰ رشته جانبازان و معلولان و ۳ رشته نابینایان و کم‌بینایان) با شعار “توکل، تلاش، میثاق با شهدا” در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۱۱۹۳۴۳۳۱۰۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.