کارگاه آموزش نویسندگی رادیو جوان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته سومین کارگاه نویسندگی در حالی برگزار شد که تعداد بسیاری از دوستداران رادیو جوان از نقاط دور و نزدیک کشور برای شرکت در این کارگاه آمده بودند. کارگاهی که در طبقه دوم یک ساختمان چند طبقه در منطقه آفریقا برگزار شد؛ باشگاه رادیویی جوان.

ابتدا پس از مرتب کردن صندلی‌های یک اتاق بزرگ برای تشکیل کلاس وسایل فیلمبرداری و عکاسی نصب شد. اما در این میان آنچه توجه هر کسی را به شدت به خود جلب می‌کرد پیرزنی بود که به نظر می‌رسد بالای ۶۰ سال سن داشته باشد؛ با چهره‌ای فوق‌العاده مهربان و چادری گل گلی که روی یکی از صندلی‌ها نشسته بود.

او مادر یکی از افراد شرکت‌کننده در کارگاه بود که خودشان را شب قبل از برگزاری کارگاه از نجف‌آباد اصفهان با اتوبوس به تهران رسانده بودند و از صبح در باشگاه منتظر بودند تا کلاس شروع شود.

این پیرزن می‌گفت دار قالی ابریشم دارند و با دخترش شب تا نزدیک‌های صبح می‌نشینند پای دار قالی و رادیو جوان گوش می‌دهند. 

شاید تعجب کنید اگر بدانید آنها نام بسیاری از برنامه‌ها و حتی کارشناسان رادیو جوان را بلد بود. در این باره توضیح می‌‌داد: برنامه‌های حاج آقا سرلک را دوست دارم و هر جایی که باشیم حتی در باغ و یا سر زمین کشاورزی برنامه‌های رادیو جوان را گوش می‌کنم و دخترم حتی برنامه‌ها را ضبط می‌کند و بارها گوش می‌دهد.

یکی دیگر از حاضران هم از اصفهان آمده: با دخترم صبح با هواپیما آمده‌ایم ولی بلیط برگشت نداریم بعد از برگزاری کلاس باید به ترمینال برویم ببینیم برای چه ساعتی بلیط برگشت هست.

در واقع اینطور که به نظر می‌رسد و از ابراز علاقه آنها به برنامه‌های رادیو جوان برمی‌آید، آنها رنج سفر، نبود بلیط برگشت و… را برای یک ساعت کلاس تحمل کرده‌اند. همانطور بهنام احمدپور مدیر شبکه در نشستی که با مخاطبان داشت گفته بود: جای شکرگزاری دارد که رادیو جوان دوستان به این نزدیکی دارد. واقعا جای شکرگزاری دارد و البته کمی هم استرس. استرس بابت اینکه باید برنامه‌هایمان فوق العاده‌تر و پربارتر باشد.

کارگاه دیروز در حالی برگزار شد که علاوه بر جمعیت حاضر در کلاس، عده‌ای قلم و کاغذ به دست نشسته و ایستاده حرف‌های استاد را یادداشت می‌کردند.

در این میان هنرجویان باشگاه یعنی همان ۱۳ نفری که از جشنواره اول جوانه پذیرفته شده‌اند و اکنون در حال طی کردن دوره‌های آموزشی برای گزینش نهایی هستند نیز دیده می‌شود و قرار است انتهای شهریور ماه پنج تن از آنها برای همکاری برای رادیو جوان برگزیده شوند.

محمد جواد جزینی نویسنده و مدرس داستان نویسی مدیریت این کارگاه آموزشی با حضور رایگان علاقمندان را برعهده داشت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.