کارگاه نقاشی قهوه خانه‌ای در نگارخانه پردیسان

۱۰م دیماه ،

نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، کارگاه نقاشی قهو خانه‌ای با موضوع روایت‌های عاشورایی را برگزار می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین این کارگاه با هدف زنده نگه داشتن حوادث و وقایع عاشورا در قالب تصویری روز سه شنبه ۱۲ دی ماه ساعت ۱۴ در نگارخانه پردیسان برپاست.

بر همین اساس احمد میرزا زاده، هنرمند نقاش قهوه خانه ای این اثر را در ابعاد ۹۰-۱۴۰ به صورت زنده اجرا می کند و پس از اتمام آن در فرهنگسرای فردوس نصب و در معرض نمایش قرار می گیرد.

نقاشی قهو خانه ای گونه ای از نقاشی ایرانی است که داستان های مختلف را به ساده ترین شکل تصویری روایت می کند. داستان های شاهنامه،حماسی ،مذهبی و رسم و رسومات قدیم موضوع اصلی نقاشی های قهوه خانه ای است.نقاشی قهوه خانه ای برای بازگویی واقعه ی کربلا تاثیر گذارترین وسیله هنری بوده است.

علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه هنری می توانند روز سه شنبه ۱۲ دی به نگارخانه پردیسان واقع در فلکه‌ دوم صادقیه،بلوار فردوس بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن۳۸۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.

احمد میرزا زاده متولد۱۳۶۲، جوان ترین نقاشی قهوه خانه ای در ایران است و نظر استاد صادق تبریزی این هنر را فرا گرفته است.وی همچنین نمایشگاه های متعددی را برگزار کرده است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.