کارگردانی این صحنه التهاب آور را چه کسی عهده دار است؟

دست های پشت پرده از ساخت فیلمی چند میلیاردی با فیلم نامه ای نشأت گرفته از تفکر غرب و فمینیسم آن هم با سازنده ای با کارنامه ی سیاه از فیلم های غیراخلاقی چه نقشه ای را برای ایران در سر می پروراند؟

ممتاز نیوز، چند صباحی است که ساخت یک پروژه میلیاردی فضای فرهنگی کشورمان را درگیر خود کرده است. این اثر ابتدا فقط قشر فرهنگی کشور را متلاطم کرده بود اما امروز با جدی تر شدن بحث ساخت این فیلم و برخی اخبار مبتنی بر صدور و پروانه ساخت فیلم، پای مجلس و دولت به این قضیه باز شده است.

پروژه ای که قرار است هزینه ساخت آن با ساخت چندین پروژه فرهنگی با ارزش برابری کند و به دست کسی سپرده شود که در کارنامه کاری خود چندین فیلم غیراخلاقی از جمله “دریای سیاه ۲۱۳″،”جایی با نام حقیقت” ،”در دستان خدا”، “زنان در شب” ،”خاطرات کفش قرمز” و “شرم، شرم، شرم” را دارد.

فیلم هایی که درون آن با به تصویر کشیدن لجن زاری از صحنه های غیراخلاقی جمله ای را جز “شرم باد” برکارنامه ی سیاه سازنده فیلم در ذهن آدمی متبادر نمی سازد.
فردی که در این فیلم با عنوان کارگردان نامش مطرح است شخصی است که در کارنامه سیاه خود در سینمای هالیوود سابقه تولید فیلمی حتی با یک نقطه اشتراک با فرهنگ ایرانی ندارد.
مسئولان دخیل در این تصمیم که با جدیت در پی اعطای بودجه میلیاردی به این شخص هستند آیا کارنامه سیاه کارگردان مشهور صحنه های غیراخلاقی را ندیده اند؟ آیا مسئولان رزومه کاری این مرد را نمی دانند؟ اگر مسئولان فرهنگی کشور این فرد را نمی شناسند باشگاه خبرنگاران توجه آن ها را به لیست فیلم های سیاه این فرد جلب می کند.
لیستی با ۳۸ اثر از جمله: “خانه کجاست” (۱۹۹۷)، “پاییز صحرا” (۱۹۹۴)، ” “برنج خونی” (۱۹۸۴)، “پنجه ها” (۱۹۸۲)، “اسلایدها” (۱۹۹۲)، “چشم لس آنجلس” (۱۹۸۷)، “بچه های باهوش” (۱۹۹۹)، “واگذاری” (۱۹۹۷)، “سعادت” (۱۹۹۷)، “باد روی آب” (۱۹۹۸) فیلم هایی که به طور کامل در تغایر و تقابل با فرهنگ اصیل ایرانی هستند، آقای کارگردان پروژه میلیاردی آن شخصی نیست که لیاقت معرفی یک زن ایرانی را داشته باشد. آقایان به این نکته هم توجه بکنند که فیلم نامه این اثر نیز اشکالات فراوانی را در خود دارد و تفکر فمینیستی را به تصویر می کشد.
حال ساخت این فیلم به دست چنین فردی آن هم با چنین هزینه ای از سرمایه ملت ایران برای چه تا این حد برای آقایان اهمیت دارد را کسی نمی داند، اما آن چه که بر همه به خصوص در چند روز اخیر روشن شده، اینست که به طور حتم در پشت این قضیه باید دست هایی پنهانی وجود داشته باشد که اهداف سوئی را دنبال می کند.

امروز همه فعالان و دلسوزان حوزه فرهنگ کشور استوارتر از گذشته نسبت به ساخته نشدن این فیلم ثابت قدم ایستاده اند و خواهان لغو پروانه ساخت و تولید این فیلم در ایران هستند.

حال اگر با فرضی ناممکن کارنامه سیاه این فرد را هم کنار بگذاریم به این می رسیم که فیلم نامه این اثر هم دست کمی از صاحب خود ندارد.
با این وجود، این پرسش در ذهن آدمی متبادر می شود که چه کسی، با چه هدفی و با چه قدرت و نفوذی در پشت پرده این قضیه به کارگردانی بازیگران این صحنه قرار دارد؟؟


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.