کارگردان ˝شکار˝ برنده جایزه صدهزار دلاری اتحادیه اروپا شد

۳۱اردیبهشت،

در حاشیه برگزاری فستیوال فیلم کن

همزمان با برگزاری شصت‌وششمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم کن و در حاشیه این فستیوال، کمیسر فرهنگی اتحادیه اروپا، جایزه رسانه‌ای این اتحادیه را به توماس وینتربرگ، فیلمساز شناخته شده دانمارکی اهداء کرد.

به گزارش هنرآنلاین، جایزه یکصد هزار دلاری رسانه‌ای اتحادیه اروپا به خاطر تازهترین فیلم این کارگردان ۴۴ ساله با عنوان “شکار” به وی اعطاء شد. 

توماس وینتربرگ، پانزده سال پیش با ساخت فیلم “جشن”، که توانست جایزه ویژه هیات داوران فستیوال کن را نیز دریافت کند، به شهرت بین‌المللی رسید.

این فیلمساز پس از دریافت این جایزه گفته: “بدون پروژه رسانه‌ای اتحادیه اروپا یا بدون کمک انستیتیو فیلم دانمارک، ما نمی‌توانیم به حیات خود برای تولید فیلم‌های هنری ادامه بدهیم. در این صورت ما آرام آرام به حاشیه رانده می‌شویم و عقب می‌رویم. به همین سبب پروژه رسانه‌ای اتحادیه اروپا بسیار مهم است.”

به نوشته به یورونیوز، اصغر فرهادی، فیلمساز سرشناس سینمای کشورمان، سال پیش برای ارائه طرح فیلم “گذشته”، برنده اولین دوره جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا شد.

“جایزه مدیا” یا “جایزه رسانه‌ای” اتحادیه اروپا به طرح فیلمی اهداء می‌شود که در میان طرح‌های ارسال شده بیشترین بخت را برای موفقیت در گیشه دارا است و فیلمساز برنده این جایزه می‌تواند از این جایزه نقدی در ساخت فیلمی که طرح آن را ارائه کرده است استفاده کند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.