کارگردان انیمیشن «سرزمین گوهران»: خیال شرکت در جشنواره را نداشتیم / فکر نمی کنم رقیبی داشته باشیم

۲۱م دیماه ،

دورخیز فیلم ها برای سیمرغ/۱۵

سینماپرس-گروه سینما/ مجید شاکری؛ کارگردان انیمشن داستانی «سرزمین گوهران» دربارهٔ حضور فیلم اش در جشنواره فجر امسال گفت: خیال شرکت در جشنواره را نداشتیم و در لحظات آخر فیلم را به جشنواره رساندیم. فکر می کنم در زمینه انیمیشن رقیبی نداشته باشیم.

مجید شاکری؛ کارگردان انیمیشن «سرزمین گوهران» در گفت‌وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد عدم حضور اسم فیلم در لیست اولیه فیلم هایی که فرم جشنواره را پر کرده بودند، گفت: فیلم من یک فیلم سینمایی داستانی انیمیشن است و آن را در لحظات آخر به جشنواره رساندیم. هماهنگی هایی با دفتر جشنواره شده بود که خوشبختانه منجر به رسیدن فیلم ما به جشنواره شد.

وی در مورد موضوع انیمیشن اینگونه توضیح داد: این کار یک تم افسانه ای دارد و می گردد گفت که به صورت کلی در مورد پسر نوجوانی ست که در شهر افسانه ای «گوهران» زندگی می کند. موقعیت شهر به خاطر سنگ اسرار آمیز «گوهران» توسط دیوها به خطر می افتد و دیوها بعد از ربودن سنگ قصد دارند شهر را هم به تصرف خود در آورند. ماجرا از آنجا آغاز می گردد که «آریو»؛ قهرمان داستان ما با دوستانش تلاش می کنند سنگ را به شهر برگردانند غافل از اینکه پس از این کار ماجراهای دیگری در راه است..

شاکری دربارهٔ نظرش در مورد داوری امسال جشنواره در انتخاب فیلم ها با توجه به انیمشن های بسیاری که فرم پر کرده بودند اما پذیرفته نشدند اظهار داشت: من در این مورد موقعی می توانم نظر بدهم که بر سطح کیفی و تعداد فیلم ها مشرف باشم. در این صورت اگر نظری بدهم ممکن است پخته نباشد اما دعا می کنم داوری ها منصفانه باشد.

تهیه کننده و کارگردان انیمیشن «سرزمین گوهران» دربارهٔ احتمال موفقیت انیمیشن داستانی اش در جشنواره امسال گفت: من به عنوان سازنده این فیلم تمایل دارم که از آن استقبال خوبی صورت بگیرد و امیدوارم که این اتفاق بیافتد. اما با توجه به اینکه ما خیال شرکت در جشنواره را نداشتیم و در لحظات آخر این تصمیم گرفته شد، اطلاعات دقیقی در مورد فیلم های دیگر شرکت کننده ندارم اما تا جایی که می دانم «سرزمین گوهران» رقیب انیمیشن دیگری در جشنواره ندارد.

گفتنی ست، عوامل سازنده این انیمیشن به شرح زیر است:
تهیه کننده و کارگردان: مجید شاکری
سرپرست نویسندگان: محمد برومند (با همکاری تیم نویسندگی)
آهنگساز: هومن نامداری
صدابردار و صداگذار: نادر علیمردانی
انیماتورها: افروز خجسته بند، آرش احسان، ناصر نجفیان، سعید مرادی و …
محصول مرکز پویانمایی صبا

انتهای پیام/ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۹۰۲


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.