کاریکاتوریست مشهور فرانسوی مهمان فستیوال آنگولم

۱۶ام بهمن ،

فستیوال کاریکاتور و کتاب‌های مصور ˝آنگولم˝ در شهری به همین نام در فرانسه آغاز بکار کرد.

به گزارش هنرآنلاین، امسال آلبرتو اودرزو، کاریکاتوریست مطرح فرانسوی و خالق داستان مصور ماجراهای “آستریکس و اوبلیکس” میهمان افتخاری فستیوال کاریکاتور و کتاب‌های مصور “آنگولم” است.

بنابر این گزارش، تاکنون بیش از۳۵۰ میلیون نسخه از این مجموعه داستان مصور به فروش رفته و چهره بعضی از شخصیت‌های این داستان برگرفته از اشخاص مشهور دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی است. شان کانری، بازیگر فقید و شناخته شده سینما و برنارد بلیر، یکی از کارگردانان سرشناس سینمای فرانسه از جمله شخصیت‌هایی می باشند که آلبرتو اودرزو در داستان “آستریکس و اوبلیکس” از چهره آنها استفاده کرده است.

آلبرتو اودرزو تصویرگری این مجموعه را با همکاری رنه گوسینی از مجله “پایلوت” آغاز کرد. رنه گوسینی در سال ۱۹۷۷ میلادی درگذشت و از آن به بعد آلبرتو اودرزو به تنهایی به تصویرگری این مجموعه داستان مصور ادامه داد.

این کاریکاتوریست در این‌باره گفته: “برنارد بلیر به این سبب که از چهره‌اش استفاده کرده‌ام دلخور شده بود. من از چهره شان کانری هم در این مجموعه استفاده کردم و او بسیار از اینکه در این مجموعه از چهره‌اش استفاده شده خوشحال بود.”

خالق داستان‌های مصور “آستریکس و اوبلیکس” همچنین افزوده: “من مدیون خوانندگان هستم. این مخاطبان می باشند که سبب شهرت و موفقیت این مجموعه داستان مصور شده‌اند. نمی‌توانستم به یک‌باره و بی‌اعتنا به مخاطبان ادامه این مجموعه را متوقف کنم به همین سبب تصمیم گرفتم که دو همکار تازه، یک سناریونویس و یک کاریکاتوریست راه را ادامه بدهند.”

به نوشته یورونیوز، آلبرتو اودرزو چندی پیش تصمیم گرفت ادامه انتشار یافتن این مجموعه را متوقف کند اما به سبب استقبال خوانندگان از تصمیم خود منصرف شد و ادامه کار را در حال حاضر به ژان ایوفری، سناریست و دیدیه کونارد، کاریکاتوریست سپرده است.

این دو نفر کار به روی داستان تازهی را آغاز کرده‌اند اما به نظر خالق اصلی این مجموعه باید بیشتر تلاش کنند. وی در مورد کار اولیه این دو همکار تازه نیز اظهار داشته: “من طرح‌های اولیه را دیدم. هنوز از سبک و شکل کار من فاصله دارند اما مطمئنن هستم که بسیار زود به کارهای اصلی شبیه خواهند شد.”

گفتنی است، شماره تازهی از مجموعه داستان “آستریکس و اوبلیکس” پاییز سال‌جاری به بازار عرضه می‌شود. همچنین قرار است در حاشیه این فستیوال یک مدرسه هنر نیز به نام آلبرتو اودرزو نامگذاری شود.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.