کار آفرینی در ایران نیازمند رتبه‌بندی اعتباری

۲۶اردیبهشت،

فضای کارآفرینی و اشتغال‌زایی با «رتبه بندی اعتباری و اقتصادی» رونق و شکل واقعی به خود می گیرد.

به گزارش ایسنا، سید کاظم برادران ساداتی – کارآفرین و سرمایه گذار داخلی – با بیان این مطلب گفت: چنانچه «رتبه بندی اعتباری و اقتصادی» در تمام فعالیتهای کشور، جاری شود شاهد خواهیم بود که روابط جایگزین ضوابط می‌شود و هر شخص و نهادی نخواهد توانست به واسطه ارتباط از منابع مادی و معنوی کشور بهره‌مند گردد.

وی با توجه به اینکه در یک فعالیت سالم اقتصادی بین ۱۳ تا ۱۸ درصد سود را می توان متصور بود، تاکید کرد که متاسفانه تسهیلات بانکی با سودهای ۲۷ تا ۳۰ درصد به متقاضیان اعطا می‌شود و باید گفت که تمامی فعالیتهای اقتصادی با این سودهای کلان محکوم به شکست است و چنانچه غیر از این باشد فعالیت سالم اقتصادی شکل نگرفته است.

وی که ظرف پنج -شش سال اخیر در صنعت گردشگری اشتغال زایی مطلوبی ایجاد کرده است، اضافه کرد: حدود شش میلیون ایرانی در اقصی نقاط جهان زندگی می کنند و هر یک از آنها سرمایه ملی محسوب می شوند و باید گفت که انتقال دانش و سرمایه آنها به ایران اسلامی به نفع کشور و مردم است.

برادران ساداتی، از مسوولان کشور تقاضا کرد تا بیشتر از قبل از ایرانیان خارج از کشور برای حضور در فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … دعوت و استفاده شود.

وی حضور و دعوت از ایرانیان خارج از کشور برای حضور در مراسم شورای عالی ایرانیان خارج از کشور را خوب اما بدون برنامه اعلام کرد و گفت: متاسفانه تعداد بسیاری از ایرانیان در مراسم این شورا حضور یافتند اما متاسفانه شورای ایرانیان خارج از کشور برنامه ای برای جذب و آشنایی از فعالیت و دانش مهمانان دعوت شده نداشت.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایرانیان سرمایه دار و توانمندی در خارج از کشور آمادگی دارند تا سرمایه‌های خود را در ایران به کار گیرند، گفت: لازم است برای فعالیت سرمایه داران ایرانی خارج از کشور، فضای رسانه‌ای مستقلی ایجاد شود که جاذبه‌های سرمایه گذاری و مبانی حقوقی این سرمایه‌گذاری‌ها را برای آنها تشریح کرده و با اعلام گزارش از شرایط مثبت و حقیقی در ایران اعتماد آنان را برای سرمایه گذاری در کشور جلب کنند و این جلب اعتماد و معرفی جاذبه‌های سرمایه گذاری در توان رسانه‌های کارآمدی است که بتوانند زحمات کشیده شده در سالهای پس از انقلاب و پیشرفتهای وسیع کشور را به خوبی به تصویر بکشند.

این کارآفرین و سرمایه گذار داخلی، در ادامه گفت: برای موفقیت و پیشرفت کشور در گام اول، باید بداخلاقی‌های سیاسی برچیده شود.

وی یکی دیگر از اشکالات موجود در فضای کشور را اظهار نظرهای غیر کارشناسی و شایعات دانست و افزود: برآیند رفتارهای این چنینی افزایش تورم و مشکلات اقتصادی برای مردم کشور است.

این کارآفرین و سرمایه گذار داخلی، با اشاره به اینکه کشورمان بیشتر از هر زمان دیگری به امید نیازمند است، تصریح کرد: باید امید را به جوانان کشور بازگرداند چراکه صاحب کشوری بسیار غنی و بی نیاز به دیگران هستیم.

این کارآفرین که یک پروژه اجرایی گردشگری در کشور را با با ۵۰ نفر تحویل گرفته و در حال حاضر برای ۴۰۰ نفر از اهالی منطقه اشتغال زایی کرده است، در پایان خواستار ایجاد رسانه‌هایی برای خنثی کردن تبلیغات ۶۰ ماهوراه و شبکه‌های موجود مخالف کشور شد تا هر چه بهتر و بیشتر فضای ایران را لااقل برای ایرانیان خارج از کشور شفاف و آنها را ترغیب به سرمایه گذاری در وطن خود کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.