کار اوباما سخت شد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۸۰۹۷

کار اوباما سخت شد

پس از پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای سنا امریکا

کار اوباما سخت شد

خبرگزاری ممتاز: پس از اعلام نتایج انتخابات سنا امریکا و پیروزی جمهوری خواهان در آن، کار برای مرد نخست کاخ سفید دشوار شد.

پنجشنبه ۱۵ آبان – ۱۴:۲۳

به گزارش گروه ترجمه ایمنا و به نقل از گاردین، پس از اعلام نتایج انتخابات میان دوره‌ای مجلس سنای امریکا و شکست دموکرات‌ها، بی هدفی و عدم شفافیت سیاست خارجه دولت اوباما را بیش از گذشته آشکار می‌کند.
باراک اوباما، مرد نخست کاخ سفید که روزی وعده بازسازی قدرت ایالات متحده را به مردم داده بود، به نظر این روزها گرفتار بحران شده است. مردی که پس از خروج نیروهای امریکایی از خاک عراق، با به راه انداختن جنگی تازه در خاورمیانه آتشی دیگر به پا کرد.
علاوه بر این، اوباما در طول دوران ریاست جمهوری خود، مأموریت دیگری نیز بر عهده دارد و آن رسیدن به یک توافق جامع هسته‌ای با ایران است. البته دستیابی به چنین توافقی نخست، ملزم به توافق قطعی و نهایی با دولت ایران و سپس موافقت کنگره با رفع کامل تحریم هاست. در مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی، سایه کنگره امریکا بسیار به چشم می خورد چرا که بخشی از تحریم‌های اعمالی علیه ایران از سوی این کنگره است.
در این مسئله نیز همچون موارد دیگر، ایالات متحده نقش مهم و بی چون و چرایی را ایفا می‌کند. مردم امریکا و به ویژه طرفداران حزب دموکرات امیدوارند که باراک اوباما از فرصت دو ساله باقی مانده از دولتش به نحوه احسن و شایسته استفاده کند.
۱۴/

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.