کار مشترک ایران و ترکیه به تئاتر شهر آمد

به گزارش خبرآنلاین، کارگاه تئاتر خیابانی،‌ نمایش خیابانی «داستانک» محصول مشترک کمپانی تئاتر آناتولی و کارگاه تئاتر خیابانی ایران را از دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ مقابل سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌برد.
 

این نمایش فرمالیستی پس از حضور موفق در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فجر، جشنواره تئاتر شهروندی لاهیجان و سقز از ۱۳ شهریور تا ۱ مهر میزبان علاقه‌مندان به تئاتر است.
 

در این اثر نمایش افتال گولبوداک از ترکیه و راضیه ده‌پایینی به ایفای نقش می‌پردازند.
 

«داستانک» قصه مینی‌مالیستی است که با زبان بدن (تئاتر فیزیکال) اجرا می‌شود. این نمایش تولد و زندگی دو انسان را در زمان و مکان یکسان نشان می‌دهد، اما هر کدام تاثیرات متفاوتی را در دنیای پیرامون خود ایجاد می‌کند.
 

عوامل نمایش عبارتند از مشاور کارگردان رحمت امینی، دستیار کارگردان نگار جنیدی، بازی‌سازان روح‌الله سنایی، اعظم رضوی، لیلا جنیدی، علیرضا کاظم‌زاده، حامد عرب، طراح صحنه روح‌الله سنایی وعلی عمرانی،عکاس سمیرا جنیدی،‌ روابط بین‌الملل مینا کاظم‌زاده.
 

افتال گولبوداک بازیگر ترکیه‌ای در سال ۱۹۶۰ در استانبول متولد شد. او در سال ۱۹۸۳ به صورت حرفه‌ای کار تئاتر را شروع کرد و در ۲۱ سال گذشته در عرصه تئاتر بدون کلام و بدن فعالیت داشته است. او نمایش‌های زیادی را در کشورهای آلمان، بلزیک، لهستان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و هلند اجرا کرده است. گولبوداک در حال حاضر در حوزه کارگردانی و بازیگری فعالیت دارد و در تئاتر خیابانی جهان چهره‌ای شناخته شده است.
 

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.