کار واگذاری سرخابی‌ها انجام شده است

۸ م دیماه ،

ممتازنیوز: دبیر کمیسیون اصل ۴۴ وزارت ورزش گفت: وزارت ورزش تمام اقدامات لازم مربوط به واگذاری سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را انجام داده و سازمان خصوصی سازی باید برای واگذاری آن راهکار پیدا کند.

بهمن نیکخو – دبیر کمیسیون اصل ۴۴ وزارت ورزش – در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص سبب واگذار نشدن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: اقدامات مربوط به واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس که جزو وظایف وزارتخانه ورزش بود انجام شد.

وی افزود:در قانون پیش‌بینی شده بود که برای این واگذاری وزارتخانه باید اقداماتی شامل تهیه ترازنامه، اعلام واگذاری انجام داده و اطلاعات مورد نیاز سازمان خصوصی سازی را ارائه کند که تمام این اقدامات انجام شد.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر مسئولیت مراحل بعدی کار بر اساس قانون بر عهده وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی است و وزارت ورزش وظایف خود را در این راستا انجام داده است.

وی در مورد زیان ده بودن باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت:زیان ده بودن جزو مسئولیت ما نیست و ماهیت ۲ شرکت است.در حال حاضر کدام باشگاه وجود دارد که زیان ده نباشد؟ لذا جزو مسئولیت سازمان خصوصی سازی و قانون است که راهکار پیدا کرده و مشکل را برطرف کند زیرا وزارت ورزش مسئولیت خود را انجام داده است.

دبیر کمیسیون اصل ۴۴ وزارت ورزش در مورد زمان احتمالی واگذاری ۲ باشگاه ورزشی تصریح کرد:ما نمی توانیم زمان واگذاری را اعلام کنیم و سازمان خصوصی سازی باید در مورد زمان واگذاری پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا،بیش از ۲ سال است که واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در لیست واگذاری های سازمان خصوصی سازی عنوان شده و مسئولان مختلف زمان های متعددی را برای این واگذاری اعلام می کنند تا جایی که حتی یک بار واگذاری سرخابی ها تا قیمت گذاری پیش رفت اما مخالفت های متعدد از سوی مقامات مختلف این واگذاری را به نتیجه نرساند.

در تیر ماه امسال نیز اساسنامه این دو باشگاه اصلاح شد اما ساختار زیان ده بودن آن همچنان پا برجاست به همین سبب بعد از گذشت ۲ سال هنوز ابهامات این واگذاری به قوت خود باقی است و به سبب زیان ده بودن جایی برای سهام سرخابی‌ها در بازار سرمایه کشور وجود ندارد!


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.