“کافه سینما” به استقبال بلاک باسترهای اکران تابستان ۲۰۱۲ می‌رود: قسمت اول/ فیلم‌های مهم اکران ماه می

شنبه, ۰۹ اردیبهشت ساعت ۱۵:۲۰ آریان گلصورت

کافه سینما-آریان گلصورت: باید کم کم خودمان را برای اکران تابستان آماده کنیم. امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد اکران فیلم‌های پرهزینه‌ای هستیم که اغلب آن‌ها دنباله آثار پرفروش قدیمی‌اند. کافه سینما قبل از شروع هر ماه به معرفی آثار شاخص اکران شده در آن ماه می‌پردازد. آثاری که هدف اصلی‌شان فتح گیشه‌های سینماهاست. در آستانه رسیدن ماه می هستیم و بنابراین در این قسمت به فیلم‌های مهمی که در ماه می اکران خواهند شد پرداخته‌ایم. این روند در دو سه ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت تا همراه با شما قدم به قدم در مسیر اکران تابستانی فیلم‌های ۲۰۱۲ پیش برویم.

انتقام جویان (Avengers): همان داستان همیشگی. تلاش سوپرقهرمان برای نجات زمین از نابودی. این‌بار اما از یک سوپرقهرمان خبری نیست، بلکه شاهد جمع شدن چند تا از ابرقهرمانان مشهور کمپانی مارول هستیم که دور هم جمع می‌شوند تا به جنگ نیروی شر بروند. از هالک و آیرون من بگیرید تا کاپیتان آمریکا، ثور و بلک ویدو. البته گویا این هم‌نشینی به مذاق تماشاگران خوش آمده و باعث شده بسیاری از مخاطبان، بعد از دیدن این اکشن پرهزینه راضی از سالن‌های سینما بیرون بیایند. جالب اینجاست که منتقدان نیز روی خوش به این فیلم نشان دادند تا مهر تاییدی زده باشند بر موفقیت انتقام جویان!

سایه‌های تاریک (Dark Shadows): حاصل هشتمین هم‌کاری تیم برتن و جانی دپ این فیلم پرهزینه و کنجکاوی‌برانگیز است که بر اساس یک سریال قدیمی ساخته شده. در این کمدی فانتزی عجیب غریب بازیگران مطرح دیگری چون میشل فایفر، اوا گرین و همسر کارگردان هلنا بونهم کارتر نیز ایفای نقش می‌کنند. انتشار اولین تریلر فیلم سایه‌های تاریک با عکس العمل‌های متفاوتی بین مخاطبان سینما روبرو شده است. آنهایی که طرفدار سری تلویزیون‌ای با همین نام بوده‌اند از وجود مایه‌های کمدی فیلم شوکه‌اند و برخی دیگر این فضا را جالب و جدید دانسته‌اند.

دیکتاتور (Dictator): کمدی جدی ساشا بارون کوهن و لری چارلز. فیلم قبلی این دو یعنی برونو به هیچ عنوان نتوانست موفق کمدی پرفروش و بسیار خنده‌دار بورات را تکرار کند. حالا باید دید کوهن و چارلز این بار و با دست انداختن زندگی دیکتاتورها می‌توانند موفقیت گذشته را تکرار کنند یا خیر. این فیلم نیز مانند آثار گذشته این دو نفر کمدی‌ای وقیح خواهد بود که داستان دیکتاتوری را روایت می‌کند که حاضر است جانش را هم به خطر بی‌اندازد تا یک وقت خدای نکرده دموکراسی وارد کشوری که خیلی به آن عشق می‌ورزد نشود! سال گذشته شاهد این بودیم که برخی از دیکتاورهای معروف جهان سرنگون شدند. این کمدی اولین واکنش مستقیم سینمای آمریکا به سرنگونی آن‌هاست.

سفینه جنگی (Battleship): یک اکشن دویست میلیون دلاری به کارگردانی پیتر برگ که پیش از این فیلم پرفروش هنکاک را نیز ساخته بود. داستان فیلم از این قرار است که اسکادرانی از سفینه‌های فضایی مجبور می‌شوند با ناوگانی از سفینه‌های فضایی ناشناخته درگیر شوند تا اهداف ویرانگرانه آن‌ها را کشف و خنثی کنند. تریلر فیلم که به هیچ عنوان امیدوارکننده نبود و همان‌طور که انتظار می‌رفت نوید یک اکشن پر سر و صدا ولی سطحی را می‌داد. با این وجود باید منتظر ماند و عملکرد این سفینه جنگی را گیشه دید. بازیگران اصلی فیلم لیام نسون و الکساندر اسکارسگارد هستند و خواننده معروف پایپ، ریحانا، در یکی از نقش‌های فرعی حضور دارد.

مردان سیاهپوش ۳ (Men in Black III): ده سال پس از قسمت دوم این مجموعه بالاخره نوبت به قسمت سوم رسید. فیلمی که فیلم‌برداری‌اش مدتی به خاطر مشکلات فیلم‌نامه و عدم رضایت ویل اسمیت از آن به تاخیر افتاده بود حالا آمده تا مانند دو قسمت قبل گیشه‌ سینماها را به چنگ آورد. در این فیلم مامور جی (ویل اسمیت) به زمان‌های گذشته می‌رود و وارد تشکیلات مردان سیاهپوش در دهه ۶۰ می‌شود تا جلوی ترور دوست و هم‌کارش مامور کی (تامی لی جونز / جاش برولین) توسط موجودات فضایی را بگیرد و مسیر تاریخ را تغییر دهد. قسمت دوم این مجموعه علی رغم فروش مناسب به هیچ عنوان نتوانست موفقیت قسمت اول را تکرار کند. حالا باید منتظر ماند و دید این ده سال غیبت موجب شده تا سازندگان این فیلم با دست پر و ایده‌های تازه و خلاقانه بازگردند و یا بار دیگر با یک دنباله نه چندان موفق طرفیم.

منبع: کافه سینما

کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.