کالاهای IT در ماه‌های آینده گران می‌شوند

۳۰اردیبهشت،

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران از افزایش قیمت تمامی کالاهای آی تی در ماه‌های آینده در بازار دیجیتال کشور خبر داد.
“سیدمهدی میرمهدی” در گفت و گو با موبنا با اشاره به عدم دریافت ارز مبادلاتی توسط فعالان حوزه آی تی اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر کالاهایی که در سطح بازار دیجیتال در کشور عرضه می‌شوند محصولاتی می باشند که از ماه‌های قبل خریداری شده و در انبارها موجود می باشند.
وی با اشاره به خالی شدن انبارهای کالاهای آی تی و جایگزین کردن آنها گفت:‌ با وضعیت فعلی پیش بینی می‌شود تمامی کالاهای آتی به خصوص بازار رایانه و کامپیوتر تهران با افزایش قیمت همراه شوند.
رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت:‌ برای جلوگیری از ضرروزیان‌های وارد شده از گرانی به فعالان این حوزه و همچنین مصرف کنندگان دولت هرچه سریعتر باید تکلیف ارز مبادلاتی به این کالاها را مشخص کند چرا که هم اکنون بیشتر کالاها در کارگروه ۱۰ قرار گرفته‌اند که متاسفانه ارز مبادلاتی به این گروه قرار نمی‌گیرد و این در حالی است که سایر کالاها نیز که در کارگروه پایین تر قرار گرفته‌اند نیز تا کنون موفق به دریافت ارز مبادلاتی نشده‌‌‌اند.
با اشاره به میزان خریدوفروش و شرایط فعلی بازار آی تی گفت:‌ هم اکنون میزان مراجعه کنندگان برای خرید انواع کالاهای دیجیتالی به طور چشمگیری کاهش یافته که با استمرار این شرایط شاهد ضرر و زیان‌های بالایی به فعالان این حوزه خواهیم شد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.