کامبیز عبدل زاده نقاشی هایش به نگارخانه جهان نما آورد

۰۵خردادماه،

نمایشگاهی از آثار خط نقاشی کامبیز عبدل زاده در نگارخانه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شده است.

به گزارش هنرآنلاین؛ در این نمایشگاه ۳۰ اثر از نقاشی خط های کامبیز عبدل زاده که در ۱۵ سال اخیر خلق کرده است؛ در این رشته فعالیت می کند، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نقاشیخط شیوه‌ای است در نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصر ایرانی که به تدریج در دهه ۳۰ و ۴۰ خورشیدی توسط بعضی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفت؛ آنان به ترکیبی از خطاطی و نقاشی دست زدند از این رو به این شیوه گاهی خطاشی و خط نقاشی هم می‌گویند.

مکتب سقاخانه در نقاشی معاصر ایران خاستگاه اصلی زیباشناسی و نوآوری معاصر، در خوشنویسی و پیدایش نقاشیخط بوده است. فرامرز پیلارام، رضا مافی، حسین زنده‌رودی، نصرالله افجه‌ای و محمد احصایی در پیدایش و پیشبرد این هنر در ایران موثر بوده‌اند. رضا مافی در هنر نقاشیخط پیشگام بود و در این زمینه به موفقیت بزرگی نائل آمد و بعضی او را اولین هنرمند خوشنویسی می‌دانند که بر بوم نقاشی، خط نوشته‌است.

علاقه مندان و هنردوستان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند تا ۱۰ خرداد ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهر:

    salam.shoma raje b kashie haftrang va moaragh ham nemooneye ax ya namayeshgahi k dar in zamine bashe site ya axi ham darin??mamnoon misham baraye man email konid.hata asare naghashi ham khube.graphic………….tnx

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.