کامیون عامل سقوط پل/ مغازه لوکس فروشی در آتش سوخت

به گزارش خبرگزاری مهر، بی توجهی راننده کامیون به ارتفاع پل عابر پیاده در بزرگراه فتح منجر به واژگونی پل و افتادن آن بر روی یک دستگاه خودرو سواری شد.ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران طی اطلاع رسانی شهروندان ساعت ۲:۵۷ بامداد امروز مبنی بر برخورد یک دستگاه کامیون با پل عابر پیاده و افتادن آن بر روی یک دستگاه خودروی سواری، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۶ و نجات ۵ را به محل حادثه در بزرگراه فتح روبروی خلیج اعزام کرد.

مدیر منطقه ۵ عملیات که از ابتدای این عملیات در محل حادثه حضور داشت گفت: این حادثه زمانی روی داد که خودروی کمپرسی به دلیل عدم رعایت ارتفاع مجاز با پل عابر برخورد کرده که منجر به افتادن پل بر روی یک دستگاه خودروی عبوری شده بود.

وی در ادامه افزود: در این حادثه نیروهای آتش نشانی بلافاصله با ایمن سازی محل اقدام به نجات سرنشینان خودوری سواری کرده و با توجه به اینکه این حادثه منجر به بسته شدن عرض بزرگراه شده بود با استفاده از دستگاه هوابرش اقدام به جداسازی قطعات پل و با استفاده از جرثقیل اقدام به انتقال آن پل عابر به کناره بزرگراه فتح کردند.

اصلانی خاطرنشان کرد: در این حادثه متاسفانه دو نفر از سرنشین خودروی سواری مصدوم شده بودند که بعد از رهاسازی از درون خودروی سواری تحویل امدادگران اور‍ژانس حاضر در محل شدند.

واژگونی خودرو در حاشیه اتوبان آزادگان

ناتوانی راننده خودروی سواری در کنترل آن انحراف از مسیر، واژگونی خودرو و مصدومیت راننده آن را در پی داشت.
ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، ساعت ۱۳:۰۸ دقیقه امروز بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه۲۱ و ۲۴ را به محل حادثه در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان اعزام کرد.ابوالقاسم بیطرفان افسر آماده منطقه ۲ عملیات سازمان آتش نشانی درباره این حادثه گفت: خودرو سواری پژو ۴۰۵ به همراه راننده ۵۰ ساله خود پس از انحراف از مسیر خود در بزرگراه آزادگان با گاردریل کنار بزرگراه برخورد کرده و به صورت واژگون در کنار بزرگراه متوقف شده بود.

وی در ادامه افزود: آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل با قرار دادن علائم هشدار دهنده ، سیستم برق خودرو را قطع کردند و راننده را که از ناحیه سر و دست و پا دچار مصدومیت شده بود، تا رسیدن امدادگران اورژانس با کمکهای اولیه یاری رسانده و سپس با حضور عوامل اورژانس وی را جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل آنها دادند.
به گفته بیطرفان علت رخداد این حادثه توسط عوامل راهنمایی و رانندگی مشخص خواهد شد.

آبگیر رودخانه وردیج قربانی گرفت

جوان ۱۷ ساله که به همراه دوستانش برای تفریح به ارتفاعات وردیچ رفته بود هنگام شنا در آبگیر رودخانه غرق شد.
به گفته بهرام علی بکی افسر آماده منطقه چهار عملیات، جوان ۱۷ ساله ای که ساعت ۱۷:۱۹عصر روز گذشته به همراه دوستان خود از محله قلعه حسن خان برای تفریح به این منطقه آمده بودند (به گفته دوستانش) پس از شیرجه زدن در داخل آبگیر و بر خورد سرش با سنگ های کف رودخانه دچار سرگیجه شده بود. دوستان این پسر جوان با دیدن این اتفاق به کمک وی شتافتند که به دلیل نداشتن مهارت کافی در شنا و احتمال غرق شدن نتوانستند وی را از غرق شدن نجات دهند.

وی افزود: آتش نشانان ایستگاه ۴۴ بی درنگ در کمترین زمان ممکن پس از جستجو با استفاده از تجهیزات ویژه، جسد بی جان جوان را از آب خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که با معاینه عوامل اورژانس مرگ جوان تایید شد.
علی بکی خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان که به قصد تفریح به این منطقه می آیند به قصد شنا وارد آب می شوند و به دلیل نداشتن مهارت کافی این حوادث تلخ را بوجود می آورند.

مغازه لوکس فروشی در آتش سوخت
بی توجهی به اصول ایمنی هنگام جوشکاری، مغازه لوکس فروشی در خیابان آیت را به آتش کشید و خسارت مالی بر جا گذاشت.در پی وقوع این آتش سوزی شهروندانی که شاهد آتش و دود از این مغازه بودند با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفتند وستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیز بی درنگ زنگ ایستگاه ۱۷ را ساعت ۲:۴۶ بامداد به صدا درآورد. آتش نشانان بلافاصله بسوی آدرس اعلام شده در خیابان آیت ابتدای خیابان مظاهری حرکت کردند.

مصطفی خوشبویی فرمانده آتش نشانان حاضر در این عملیات اظهار داشت: زمانی که وارد خیابان آیت شدیم دود و شعله های آتش زیادی از داخل مغازه به بیرون زبانه می کشید که آتش نشانان با ابزار ویژه درب قفل شده را گشوده و با استفاده از دستگاه تنفسی اقدام به آبرسانی کردند و در مدت زمان کوتاهی آتش را خاموش و از گسترش آتش سوزی جلوگیری کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد آتش سوزی به علت جوشکاری کرکره های بیرونی مغازه و ریختن گدازه ها بر روی وسایل سریع الاشتعال و کند سوری بوجود آمده بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.