کانادا خرید جنگنده‌های F-35 از آمریکا را بازبینی می‌کند

۱۷م آذر ،

Reuters.jpeg

در حالی که دولت کانادا گزارش هزینه‌های خرید جت‌های جنگنده اف-۳۵ را بازبینی می‌کند، تصمیم‌ها در خصوص لغو خرید ۶۵ فروند از این جنگنده‌ها از کارخانجات لاکهید مارتین آمریکا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری سی.تی.وی پیشتر گزارش داده بود که هزینه خرید ۶۵ جت جنگنده اف-۳۵ توسط دولت کانادا بسیار بسیار است و دولت این کشور قصد دارد تا هواپیماهای جنگی دیگری را جایگزین کند.

گزارش این شبکه خبری یکی از موارد ناراحت کننده برای دولت محافظه‌کار کانادا محسوب می‌شود که در ژوئیه سال ۲۰۱۰ اعلام کرده بود قصد خرید ۶۵ فروند از این جت‌ها را به ارزش ۹ میلیارد دلار کانادا دارد.

دولت کانادا با رد انتقادهای منتقدان که می‌گفتند رقم پیشنهاد شده برای خرید این جت‌ها بسیار کم است، خواستار بررسی رسمی این پروژه در آوریل شد. این امر زمانی صورت گرفت که یکی از ناظران مسئول بررسی این پروژه اعلام کرد که خرید این جت‌ها بر مبنای اعلام داده‌های نادرست از سوی مقام‌های مسئول صورت گرفته است؛ اشخاصی که هزینه‌ها و خطرات موجود را به عمد نادیده و ناچیز در نظر گرفته بودند.

این شبکه خبری به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که دولت اوتاوا هفته آینده بررسی مستقل خود را که نشان‌دهنده هزینه‌های خرید این ۶۵ جت جنگنده تازه به مبلغ ۴۰ میلیارد دلار کانادا است، منتشر می‌کند.

“اندرو مک‌دوگال” سخنگوی استفان‌ هارپر، اول وزیر کانادا گفت: دولت اوتاوا گزارش مربوط به بازبینی خرید این جت‌ها را آماده کرده اما این امر به این معنی نیست که کانادا از تصمیم خود برای خرید این جت‌های جنگنده منصرف شده است. ما به دنبال برنامه‌ای برای خرید این جت‌ها به منظور جایگزینی با جت‌های سی.اف-۱۸ هستیم. این جت‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی از رده خارج می‌شوند. جت‌های جنگنده F-18 جایگزین احتمالی جت‌های F- 35 خواهند بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.