کانادا دلیل قانع کننده‌ای ندارد

جام جم آنلاین: کاردار جمهوری اسلامی ایران در کانادا گفت: کانادا برای بستن سفارت ما هیچ دلیل قانع کننده ای ندارد و تحت فشارهای خارجی این تصمیم را گرفته است.

کامبیز شیخ حسنی پس از ورود دیپلمات های ایرانی به کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: دیپلمات ها و مسوولان جمهوری اسلامی ایران در هر موقعیتی با استواری می ایستند و هرگونه فشار دشمن را به فرصت تبدیل می کنند.

وی درخصوص انگیزه دولت کانادا درباره این اقدام اظهارداشت: این کشور معمولا شهرت خوبی در عمل به قوانین بین المللی داشت و رفتارهایش معقولانه بود اما دولت کنونی کانادا رفتار متفاوتی دارد و در حمایت بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی شهره است.

کاردار جمهوری اسلامی ایران در کانادا افزود: رژیم صهیونیستی روابط دوستی بالایی با کانادا دارد.

شیخ حسنی در پاسخ به این سؤال که آیا این اقدام کانادا می تواند  مرتبط  به  برگزاری موفقیت آمیز اجلاس غیرمتعهدها در تهران باشد، گفت: قطعا پیروزی ایران در هر زمینه ای برای آنها خوشایند نیست و موفقیت کشورمان در برگزاری این اجلاس نیز می تواند یکی از این موارد باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که روابط ایران و سوریه چقدر در تصمیم کانادا اثر داشته است، اظهارداشت: در هر حال رفتار کانادا با ما دوجانبه نیست و به دنبال انزوای ماست.

کاردار ایران در کانادا افزود: سه نفر از سفرای سابق کانادا اقدام این کشور را در مسدود کردن سفارتش در ایران غیرمنطقی خواندند.

شیخ حسنی اضافه کرد: تنها تاسف ما از این اقدام ، وضع ۴۰۰ هزار ایرانی مقیم کاناداست که خدمات بسیار خوب کنسولی به آنها عرضه می کردیم و روزانه ۶۲ گذرنامه برای آنها صادر می شد البته تدابیری اتخاذ خواهد شد تا خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا هرچه زودتر احیا شود.

کاردار جمهوری اسلامی ایران در کانادا در پاسخ به این سؤال که وزیر خارجه کانادا از این اقدام چه تحلیلی داشته است، اظهارداشت: ما هیچ دلیل قانع کننده ای از آنها نشنیده ایم ، همه رفتارهای ما براساس قوانین بین المللی و محلی بوده است و هیچ شاهدی دال بر تخلف ما از این قوانین وجود ندارد. (واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.