کانادا علیه روسیه تحریم‌های جدید وضع کرد

کانادا معافیت های تحریمی توربین های نورد استریم را لغو کرد.

کانادا علیه روسیه تحریم‌های جدید وضع کرد

به گزارش ممتاز نیوز، «جاناتان ویلکینسون»، وزیر کابینه ترودو اعلام کرد که کانادا معافیت‌های تحریمی را که برای همکاری جهت تعمیر توربین‌های خط لوله نورداستریم پیشتر در نظر گرفته بود، لغو می‌کند.

پیش از این در ماه ژوئیه، شرکت زیمنس انرژی از تحریم‌های کانادا علیه روسیه برای تعمیر حداکثر شش توربین برای خط لوله نورد استریم ۱ که گاز طبیعی روسیه را به آلمان می‌برد، معاف شده بود.

دولت فدرال کانادا با دفاع از بازگرداندن تحریم‌ها علیه شرکت نورداستریم روسیه گفت: این که رئیس جمهور روسیه کانادا را به جلوگیری از صادرات گاز به اروپا متهم می‌کند، یک ادعای پوچ است.

پیشتر نیز، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در واکنش به تحریم‌های اتاوا، دولت مسکو ۲۰۰ کانادایی را در فهرست سیاه قرار داده و ورود آنها به روسیه را ممنوع کرده است. در این بیانیه آمده است: «در پاسخ به تحریم‌های یکجانبه اتاوا علیه مقامات دولتی، اعضای خدمات، قضات، افسران مجری قانون و شخصیت‌های عمومی روسیه، ورود ۲۰۰ شهروند کانادایی به روسیه ممنوع شد.»

وزارت خارجه روسیه در وب سایت خود نام افرادی را که برای همیشه در فهرست تحریم‌های روسیه قرار گرفته اند، منتشر کرده است. از جمله مقامات عالی رتبه، قانونگذاران بازنشسته و مستقر، افسران مجری قانون در این فهرست قرار دارند.

در مجموع، فهرست شهروندان کانادایی که برای همیشه از ورود به فدراسیون روسیه منع شده اند، شامل ۱۲۰۴ نام است.

پیش از این نیز، رویترز با استناد به بیانیه وزارت خارجه کانادا گزارش داده بود که مقامات کانادا روز جمعه تحریم‌های بیشتری را علیه افراد یا نهادهایی از روسیه، ایران و میانمار به اتهام «نقض سیستماتیک حقوق بشر» وضع کرده اند.

گفته شده ۳۳ مقام ارشد فعلی یا سابق روسیه و شش نهادی که ادعا می‌شود در «نقض نظام‌مند حقوق بشر» علیه روس‌ها مشارکت داشتند، تحت تحریم قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.