کاندیداهای ۳ حزب مشخص شدند؛ رضایی و متکی این روزها اعلام می‌کنند

گزارش همشهری آنلاین از آخرین آرایش انتخاباتی کاندیداها؛

ایران > انتخابات
تشدید فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی و تندتر شدن گردش گردونه نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم طی دو هفته اخیر، از قوت رد و تکذیب‌های مربوط به کاندیداتوری چهره‌ها در این انتخابات کاسته و به جدیت فضای کاندیداهای احتمالی افزوده است به طوریکه جبهه پیروان خط امام و رهبری، حزب موتلفه، حزب اعتدال و توسعه، جامعه نمایندگان ادوار و چند حزب و گروه دیگر تکلیف خود با کاندیداهایشان را مشخص‌تر از قبل کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، جبهه پیروان خط امام و رهبری به دبیرکلی حبیب‌الله عسگر اولادی، کاندیداهای مطرح خود را معرفی کرده به طوریکه سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی این جبهه به خبرگزاری‌ها گفته است: با اکثریت آراء منوچهر متکی، باهنر و یحیی آل‌اسحاق به عنوان کاندیداهای مطرح جبهه پیروان معرفی شدند.

حزب «اعتدال و توسعه» و فراکسیون «رهروان ولایت» برای اعلام کاندیدا زمان تعیین کردند

گروه‌ها و تشکل‌های دیگری که به تازگی زمانی برای معرفی کاندیدای موردنظرش در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ اعلام کرده‌اند شامل «حزب اعتدال و توسعه» و «فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی» می‌شوند. در همین راستا مهر منتشر کرده که بر اساس تصمیم اخذ شده در گردهمایی دبیران استانی حزب اعتدال و توسعه، گزینه نهایی این حزب برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تا ۲۰ اسفند ماه معرفی می‌شوند.

همچنین بهروز نعمتی، عضو هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه فراکسیون رهروان ولایت قطعاً به صورت مصداقی وارد انتخابات خواهد شد به ایسنا گفته است: کاندیدای مورد نظر این فراکسیون برای انتخابات ریاست‌جمهوری اواسط اسفند ماه انتخاب می‌شود.

باهنر؛ کاندیدای جامعه اسلامی نمایندگان ادوار

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین نیز کاندیدای جامعه نمایندگان ادوار در انتخابات ۹۲ شده است. محسن کوهکن، دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار در این رابطه به مهر گفته است: جامعه اسلامی نمایندگان ادوار بر سر حمایت از کاندیداتوری باهنر به اجماع رسیده است. اما سقف حرکت ما در انتخابات مبتنی بر تصمیمات جبهه پیروان است.

«محسن رضایی» و «منوچهر متکی» همین روزها اعلام می‌کنند

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با اینکه مهر در روزهای اخیر از زبان محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نقل کرد که وی طی روزهای آینده کاندیداتوری خود را اعلام می‌کند، حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز به فارس گفت: کاندیداهای مختلف اصولگرایی در حزب بررسی شدند که «محسن رضایی» به عنوان گزینه نهایی حزب سبز معرفی خواهد شد.

منوچهر متکی، مصطفی پورمحمدی و حسن روحانی هم از جمله نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ می باشند که اخیراً از فضای رد و تکذیب کاندیداتوری‌شان خارج شده و حداقل از قرار داشتن در مسیر کاندیداتوری سخن می‌گویند.

فارس نوشت: منوچهر متکی اول اسفند ماه با بیان اینکه موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را بررسی می‌کنم، گفت: بررسی‌های بنده با مشورت و تبادل‌نظر دوستان و صاحب‌نظران به پایان رسیده و طی هفته آینده نظراتم را در قالب مکتوب خطاب به همه خانواده‎های ایرانی منتشر خواهم کرد و کنفرانس خبری در این ‌ارتباط‌ برگزار خواهد شد.

«مصطفی پورمحمدی» دیگر تکذیب نکرد

ایسنا هم دربارهٔ مصطفی پورمحمدی نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور دربارهٔ نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ گفت: باید فضای مساعد برای اعلام این مسئله فراهم شود و من هم به جمع‌بندی برسم اما حقیقت این است که در این مسیر قرار دارم.

این گزارش می‌افزاید: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به ایسنا گفته است: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در حال رایزنی با بزرگان هستم و هر زمانی که به نتیجه نهایی رسیدم، اعلام خواهم کرد. هنوز ستادی تشکیل نداده‌ام اما اگر تصمیم قطعی به حضور جدی در انتخابات ریاست جمهوری گرفتم، اقدام خواهم کرد.

«غلامعلی حداد عادل» و «محمدرضا عارف» هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند

البته نامزدهای احتمالی دیگری نظیر غلامعلی حداد عادل و محمدرضا عارف که رسانه‌ها مدتی است به موضوع کاندیداتوری‌‎شان می‌پردازند هنوز هم موضع قطعی برای کاندیداتوری شان اعلام نکرده‌اند.

ایسنا نوشت: محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من هنوز اعلام کاندیداتوری قطعی نکرده‌ام. سابقه‌ام نشان می‌دهد شخصاً برای هیچ پستی کاندیدا نشده‌ام. هر وقت احساس می‌کردم خدمتی می‌توانم انجام دهم، جواب منفی ندادم. در این مقطع هم اگر احساس کنم فردی مناسبت‌تر از من در عرصه انتخابات وجود دارد صحنه را به او واگذار می‌کنم.

بر طبق گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در خانه ملت نیز گفت: برای حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا تصمیم قطعی نگرفته‌ام. هنوز هم کاندیداتوری من معلوم نیست چرا که بنده و آقایان قالیباف و ولایتی با هم قرار گذاشته‌ایم که باهم رقابت نکنیم.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.