کاندیداها از توانایی خود مطمئن شوند

۰۹اردیبهشت،

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار گفت: اگر کسی خود را زیر چتر نظام می‌داند باید با بررسی توانمندی‌های خود به عرصه انتخابات وارد شود تا هزینه‌ای را به نظام تحمیل نکند.

“محسن کوهکن” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با فضای انتخاباتی جامعه اظهار داشت: اگر فضای انتخاباتی به همین آرامی پیش رود، انتخاباتی همراه با آرامش در جامعه با حضور شکوهمند مردم به دنبال خواهیم داشت.

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار بیان کرد: فعالان سیاسی و ستادهای انتخاباتی باید از تجربیات قبل درس بگیرند تا مسیر انتخابات را به گونه‌ای طی کنیم که نظام از حضور باشکوه مردم بهره ببرد و منافع این حضور نیز متوجه مردم شود.

کوهکن با اشاره به تعدد کاندیداهای اصولگرایان اظهار داشت: ممکن است اشخاصی توانمندی‌های خود را کافی بدانند و برای ورود به صحنه انتخابات احساس تکلیف شرعی کنند، اما به دوستان پیشنهاد می‌کنم طی یک بررسی جدی از توانایی‌های خود مطمئن شوند که آیا توانایی آن‌ها در حدی است که واجد صلاحیت برای سکان‌داری دستگاه اجرایی به عنوان یک رجل سیاسی و مدیر و مدبر باشند یا خیر.

وی در ادامه افزود: اگر کاندیدایی به این نتیجه رسید که واجد شرایط برای انتخابات شناخته نمی‌شود، خود را در عرصه انتخابات مطرح نکند؛ لذا آمار رد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان خمیرمایه و دستاویزی به دست بیگانگان می‌دهد، مبنی بر اینکه بگویند انتخابات ایران آزاد نیست و آن زمان باز هم به تبلیغات سوء همیشگی خود بپردازند.

کوهکن تأکید کرد: اگر کسی خود را زیر چتر نظام می‌داند، نباید پیش از بررسی کامل توانمندی‌های خود، هزینه‌ای را به نظام تحمیل کند.

وی با اشاره به گروه دیگری از کاندیداها بیان کرد: دسته دیگر آن‌هایی می باشند که رجل سیاسی محسوب می‌شوند و در مدیریت کلان کشور نقش داشته‌اند، که این اشخاص باید به حکم عقل، راه ائتلاف را برای جلوگیری از تکثر کاندیداها پیش بگیرند.

کوهن گفت: کاندیداهای انتخاباتی باید با رقبای خود برادرانه و دوستانه رفتار کنند و از تحریک افکار عمومی بپرهیزند و در مسیر فعالیت‌ها خود روشنگرانه پیش روند.

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی خاطرنشان کرد: مناظره‌ها باید به دست فردی توانمند اداره شود تا اندوخته‌های فکری کاندیداهای انتخاباتی با روش‌های اخلاقی بر روی میز مناظره قرار گیرد و مردم بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.
 
انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.