کاندیداها عواطف و احساسات ستادها و هواداران خود را کنترل کنند

مرتضی تمدن استاندار شهر تهران پیش از ظهر امروز ۵شنبه در حاشیه همایش برگزارکنندگان انتخابات طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هماهنگی‌ها بین دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در زمینه انتخابات در حد بالایی برقرار شده است.

وی افزود: برگزاری انتخابات را خود مردم بر عهده دارند و دولت نقش پشتیبانی را دارد، زیرا هیئت‌های اجرایی از برگزیدگان مردم و منتخبین مردم در انتخابات هستند.

استاندار تهران درباره تداخل انتخابات ریاست جمهوری با شورای شهر نیز گفت: معتقدیم انتخابات شورای شهر تحت تاثیر ریاست‌ جمهوری قرار نمی‌گیرد زیرا انتخابات شوراها، هیئت اجرایی مستقل و انتخابات ریاست جمهوری نیز یک هیئت اجرایی مستقل دارد و از نظر فضای تبلیغاتی نیز هر ۲ انتخابات و داوطلبین آنها به شکل مجزا کار می‌کنند.

تمدن تاکید کرد: تبلیغات انتخابات شوراها از ۱۶ خرداد ماه و ریاست جمهوری نیز از هفته گذشته آغاز شده است. همچنین در روند برگزاری انتخابات نیز موضوع تفکیک صندوق‌های رای پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تمهیداتی برای برگزاری بهترین شکل انتخابات در هر ۲ حوزه یعنی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری انجام گرفته و امیدواریم که شاهد مشارکت  خوب مردم در انتخابات باشیم.

استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره وجود شکایت‌هایی از سوی کاندیداها یا شکایت‌هایی که از سوی هیئت نظارت درباره فرآیند انتخابات صورت گرفته یا نه؟ پاسخ داد: در انتخابات ریاست‌ جمهوری شکایتی نداشتیم در شوراها نیز آنقدر کم بوده که هر چند بررسی می‌شود، اما قابل اعتنا نسبت به حجم جمعیت مردم نیست.

تمدن در ادامه به کاندیداها توصیه‌ کرد: از کاندیداها می‌خواهیم که عواطف و احساسات ستادها و هواداران خود را کنترل کنند، به خصوص در روزهای آخری که تبلیغات کاندیداها به کف خیابان‌ها کشیده می‌شود.

وی افزود: از آنها می‌خواهیم بر مدار قانون پیش رفته و از سیاه‌نمایی دوری کنند و طبق فرمایشات رهبر انقلاب حرف‌هایی نزنند که مطالباتی را که امکان تحقق آن را ندارند در مردم ایجاد شود.

استاندار تهران در پایان خاطر نشان کرد: کاندیداها اگر توصیه‌های رهبر انقلاب را رعایت کنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و همانطور که هیئت نظارت و اجرایی کشور اعلام کرده، اگر در جایی تهمت ناروا به شخص یا سازمانی از سوی کاندیدایی صورت گیرد، آن دستگاه حق دارد از رسانه ملی وقت بگیرد و از خود دفاع کند.

تسنیم

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.