کاندیداها و طرفداران‌شان قانون و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

۸فروردین ۱۳،

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:‌‌

معاون اول دستگاه قضا گفت: رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی برای کاندیداها و طرفداران‌شان نکته‌ای بسیار مهم در ایام انتخابات است که انجام آنرا بر خود تکلیف بدانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین”سیدابراهیم رئیسی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراها در کشور، اظهارداشت: انتخابات در کشور ما سابقه‌ای ۳۰ ساله دارد لذا مردم نیز با این ساز و کار انتخاباتی آشنا می باشند.  
 
وی افزود: این ساز و کار قانونی تضمین کننده سلامت انتخابات است که هم مردم و هم نظام به آن پایبند می باشند.  
 
معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: مردم به این ساز و کار اعتماد دارند و این ساز و کار همیشه در ادوار مختلف اجرا شده که در این دوره نیز علی‌رغم خواست دشمنان انقلاب اسلامی مردم حضور پرمعنایی خواهند داشت.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه مردم با حضور گسترده خود در انتخابات آتی دشمنان را مایوس و دوستان را امیدوار خواهند کرد، تصریح کرد: نکته‌ای که اکنون وجود دارد این است که کاندیداها و طرفداران‌شان باید با قانون‌مداری تلاش کنند که انتخابات بدون هیچ حاشیه‌ای برگزار شود.  
 
وی تاکید کرد: رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی برای کاندیداها و طرفداران‌شان نکته‌ بسیار مهمی است که آنها باید انجام آنرا بر خود تکلیف بدانند.  
 
معاون اول دستگاه قضا در مورد تشکیل ستادی برای برخورد با جرایم انتخاباتی در قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: این ستاد در قانون پیش‌بینی شده که شورایی بر تبلیغات انتخابات نظارت داشته باشد که این شورا برای رصد تخلفات انتخاباتی ساز و کار دقیق و مطلوبی است.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.