کاندیدای ریاست فراکسیون رهروان نمی‌شوم/ آفت‌های رقابت‌های سیاسی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به گفته رئیس مجلس که رئیس فراکسیون رهروان نمی‌شود آیا شما برای ریاست این فراکسیون کاندیدا می شوید؟ اظهار داشت: اساسنامه پیشنهادی فراکسیون رهروان باید ابتدا به تاسیس مجمع برسد که تا کنون یک سری از مقدمات آن انجام شده است.

وی افزود: تعداد کسانی که برای هیات رئیسه این فراکسیون قصد کاندیداتوری دارند زیاد است، ابتدا باید اساسنامه آن تصویب بشود و بعد به صورت جدی وارد این مساله بشویم.

باهنر با بیان سیاست راهبردی در مجلس این است که مسئولیت‌ها پخش و تقسیم شود، گفت: سیاست ما این است که اعضای هیات رئیسه مجلس پست دیگری نگیرند و مسئولیت‌ها بین نمایندگان پخش شود. بنابراین بعید می‌دانم که ریاست این فراکسیون را بر عهده بگیرم.

نایب رئیس دوم مجلس همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به سابقه حضور شما در رقابت‌های سیاسی مهمترین آفت رقابت‌های سیاسی جامعه ما را در چه می دانید، ‌گفت: همه اشخاص حقیقی و حقوقی که در رقابت‌های سیاسی به طور مستقیم یا غیرمستقیم نقش دارند باید اخلاق شکست و پیروزی خود را تقویت کنند.

وی افزود: اگر پیروز شدند رقیب‌های شکست خورده خود را از صحنه بیرون نکنند و از پیشنهادهای دیگر رجال سیاسی خود را محروم نکنند.

باهنر با بیان اینکه در نظام اسلامی رقابت ها باید تبدیل به رفاقت شود ، گفت: اگر کسی در انتخابات به پیروزی نرسد فکر نکند که دنیا به آخر رسیده و برای اینکه پیروز نشده بیاید گروهی را که پیروز شده است را تخریب کند.

وی با اشاره به شکست خوردگان در انتخابات مجلس نهم گفت:‌ الان خبرهایی می‌رسد که کسانی که در انتخابات گذشته پیروز نشده‌اند ستاد انتخاباتی خود را برای انتخابات آینده تشکیل داده‌اند و متاسفانه شروع به تخریب دیگر کاندیداهای احتمالی و گروه‌های سیاسی کرده‌اند.

نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه نظارت در انتخابات آینده باید افزایش یابد، گفت: نظارت‌ها برای انتخابات آینده برای جلوگیری از توهمات اشخاص و گروه‌های سیاسی و تخریب‌ها که منجر به تنش در جامعه می‌شود باید افزایش یابد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.