کانسپت مونزا، تجسم برنامه‌های آینده اپل

۱۲ تیرماه ۱۳،

کانسپت مونزا، تجسم برنامه‌های آینده اپل

Bookmark and Share

اپل و واکسال جزییاتی از کانسپت تازه خود منتشر کرده است که قرار است الگویی برای طراحی مدل‌های آینده این بخش اروپایی جنرال موتورز باشد. 

نام این کانسپت مونزا است و قرار است ۲۱ شهریور در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شود. مونزا هم اندازه مدل اینسیگنیا، سدان سایز متوسط اپل است و به احتمال بسیار نمایشگر ظاهر نسل بعدی این مدل خواهد بود. 

کارل-توماس نیومن، مدیر اجرایی اپل می‌گوید مونزا تجسم برنامه تازه این کارخانه است که «درایو ۲۰۲۲» نام دارد. او در اطلاعیه‌ای که همراه با چند تصویر از کانسپت مونزا انتشار یافته گفته است «ما همه اهدافمان را در کانسپت اپل مونزا در کنار هم جمع کرده‌ایم. این خودرو تحقیقی است که نتایج آن بر نسل‌ آینده اپل تأثیری بلند مدت خواهد داشت.»

کانسپت مونزا، تجسم برنامه‌های آینده اپل

نیومن ۵۱ ساله مدیر تازه اپل است که پیش از این از مدیران موفق فولکس‌واگن بود. او قصد دارد با اجرای برنامه «درایو ۲۰۲۲» ۲۳ مدل تازه یا به‌ روز شده و ۱۳ موتور تازه به بازار عرضه کند. 

اپل سبب اصلی ضرر یک میلیارد و هشتصد دلاری جنرال موتورز در اروپا در سال قبل بود و حالا مدیر تازه می‌گوید با اجرای برنامه «درایو ۲۰۲۲» ضرردهی این کارخانه تا سال ۲۰۱۶ به صفر می‌رسد و در این سال اپل از ۹۰ درصد ظرفیت کارخانه‌هایش استفاده خواهد کرد. 

بار همه این برنامه‌ها از نظر بصری بر دوش کانسپت مونزا است. نامگذاری این کانسپت هم معنی دار است. اپل در سال ۱۹۷۸ با‌عرضه یک کوپه به نام مونزا نام خود را در بین خودروسازان لوکس‌تر قرار داد. مونزا در مقایسه با دیگر مدل‌های اپل کمی گران‌تر اما کیفیت خوبی داشت و  شخصیت تازه‌ای از مارک اپل به مشتریان نشان داد.

کانسپت مونزا، تجسم برنامه‌های آینده اپل

اپل در مدل مونزا برای اولین بار یک خودروی تولید انبوه را با داشبورد دیجیتالی عرضه کرد و حالا نیومن می‌گوید کانسپت تازه هم می‌خواهد ماننده مدل دهه هفتاد در ارائه تکنولوژی‌های تازه پیشرو باشد. 

نام این کارخانه آلمانی و خواهر‌خوانده انگلیسی‌اش این روزها بیشتر به خاطر زیان مالی در خبرها برده می‌شود. اپل می‌خواهد با کانسپت تازه این روند را هم تغییر دهد و سابقه قدیمی‌اش در عرضه کانسپت‌های پیشرو در نمایشگاه فرانکفورت را هم به یاد آورد. این کارخانه اولین خودروسازانی در اروپا بود که یک کانپست تحقیقاتی به نام جی‌تی ساخت و آن را در نمایشگاه فرانکفورت در سال ۱۹۶۵ عرضه کرد. عرضه این خودرو سبب شد که دیگر رقبای اروپایی هم به فکر ساخت کانسپت‌ بیفتند.  

کانسپت مونزا، تجسم برنامه‌های آینده اپل

به گفته اپل رمز موفقیت این کانسپت ترکیب مهندسی و دقت آلمانی با طراحی و نوآوری برای استفاده روزمره از خودرو است. جزییات بیشتری از تکنولوژی‌های موجود در این کانسپت داده نشده است، اما اپل می‌گوید از تازهترین تکنولوژی‌ها در این کانسپت رونمایی خواهد کرد. 

اپل می‌گوید برای رسیدن به اهداف خود در برنامه «درایو ۲۰۲۲» علاوه بر تغییر استراتژی خود در بازاریابی، افزایش سهمش از بازار و ورود به بازارهای تازه قصد دارد چهره تازه‌ای از این کمپانی برای خریداران ترسیم کند. برای این کار چه نامی بهتر از مونزا که یک بار دیگر هم در نمایش چهره‌ای تازه از این کارخانه آلمانی موفق بود. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانفکفورت ۲۰۲۴ | اپل | واکسال | مونزا | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۷/۱۰
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.