کانون‌های اصلاح و تربیت در تعلیم و تربیت مددجویان نقش اساسی دارند

۱۴فروردین۱۳،

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: کانون‌های اصلاح و تربیت باید درجهت ارتقای نقش بازدارندگی و تربیتی و کاهش بزه در جامعه از همه توان و ظرفیت خود و سایر مراکز آموزشی و حمایتی بخش دولتی و خصوصی بهره برداری کنند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، اسد بیگی مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه روز قبل به طور غیر مترقبه از کانون اصلاح و تربیت بازدید و با کارکنان ومددجویان این مرکز   دیدار و گفتگو کرد.
وی در ابتدای این دیدار اظهار داشت: کانون‌های اصلاح و تربیت ورودی ومامن تربیتی بزه کاران اجتماعی است و چنانچه برنامه ریزی و نظارت و کنترل دقیق بر حوزه های مختلف آموزشی ، تربیتی و اصلاحی این مراکز صورت گیرد سدی در مقابل زندان ها ایجاد ورشد بزه در جامعه کاهش خواهد یافت.

اسدبیگی افزود: فراهم کردن شرایط مناسب آموزشی وتلاش در جهت ارتقای امور دینی، اعتقادی و رفتاری مددجویان و تامین نیازهای زیستی و روانی آنها از مهمترین مولفه‌هایی است که باید با دقت و حساسیت خاص مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت محصول عدم نظارت و احساس مسئو لیت خانواده‌ها و همچنین کم توجهی مراکز آموزشی و تربیتی می باشند و برای نیل به اهداف ارتقاء سلامت اجتماعی بایستی زمینه تعامل مطلوب و همکاری همه جانبه بین تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط و نهادهای مردمی فراهم شود.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: اشخاص جامعه  نسبت به خود و دیگران دارای تکالیف قانونی و شرعی می باشند و  یکی از علل اساسی ناهنجاری‌های اجتماعی را ضعف مسائل اعتقادی و عدم اطلاعات کافی نسبت به حقوق فردی و شهروندی دانست.

اسد بیگی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در این برهه فراهم نمودن بستر مناسب آموزش دینی، فرهنگی و تربیتی وایجاد زمینه رشد، تعالی،خوداتکایی و خودشناسی مددجویان و هدایت آنان برای بازگشت مستعد و سالم به جامعه است و در این پروسه نیازمند کمک و حمایت تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.