کانون های فرهنگی بیش از دو میلیون جوان را جذب مساجد کرده اند

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی در روز سه شنبه، حجت الاسلام ˈحمیدرضا ارباب سلیمانیˈ شمار کانون های فرهنگی و هنری فعال در مساجد کشور را افزون بر ۱۴ هزار باب عنوان کرد.

وی گفت: مسجد نخستین پایگاهی است که قرآن برای هدایت بشر معرفی کرده و در واقع اساس کار مسجد، کار جمعی و منظومه ای از مجموعه شرایط برای رسیدن به اهداف مورد نظر دین است.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی، محور اصلی فعالیت مسجد را امام جماعت دانست که باید فردی پرهیزگار، دلسوز، عالم، آشنا به مسائل روز و ولایی باشد.

وی منویات کنونی رهبر معظم انقلاب را نشان از بروز یک بلوغ اجتماعی در جامعه خواند و افزود: شایسته است ائمه جماعات به این پایگاه مهم، توجه ویژه ای داشته باشند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایفای وظایف مجموعه های فرهنگی در مسجد را برای نیل به وحدت ضروری دانست و گفت: در سایه وحدت امام جماعت، هیات امنا، بسیج و کانون فرهنگی هنری مسجد می توان برنامه ریزی منسجمی برای جذب جوانان و نوجوانان به این اماکن مذهبی داشت.

ارباب سلیمانی استفاده از ابزارهای فرهنگی در مساجد را براساس نیازسنجی نوجوانان و و جوانان عنوان کرد و افزود: باید به شان مسجد هم توجه کرد چرا که گاه برخی از برنامه های هنری، تناسبی با جایگاه مسجد ندارد و باید از استفاده از ابزار و آلاتی که باعث وهن مسجد می شود اجتناب کرد.

وی گفت: تاکنون تلاش کرده ایم برنامه های فرهنگی و هنری مساجد را در قالب جشنواره های بزرگ ˈجوانان مساجدˈ طراحی و اجرا کنیم که برای برگزیدگان این جشنواره ها دوره های آموزشی پیش بینی شده تا در حد گذشته خود متوقف نشوند.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور، با اشاره به تاسیس نخستین کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در سال ۷۱، افزود: امروز این کانون ها به عنوان یک شبکه اجتماعی فراگیر، خودجوش و گسترده تا دورافتاده ترین نقاط ایران اسلامی را پوشش می دهند.

ارباب سلیمانی به وضعیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: اکنون در این استان به مرز تشکیل ۲۴۰ کانون فرهنگی هنری رسیده ایم. ک/۱

۶۲۳/۶۲۶

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.