کانون ها حلقه اتصال بازار سرمایه و فراکسیون بازار مالی خواهند بود

چهارشنبه ۶ اردیبهشت – ۰۴:۲۷:۳۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

نماینده مجلس شورای اسلامی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نماینده منتخب مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، کانون نهادهای سرمایه گذاری و کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار حلقه اتصال بازار سرمایه و فراکسیون بازار مالی خواهند بود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، محمدرضا پور ابراهیمی عصر دوشنبه در همایش تبیین جایگاه فراکسیون بازار سرمایه در مجلس نهم با بیان اینکه بسیاری از تبعات تصمیمات اقتصادی در بازار سرمایه نمایان می شود، پیشنهاد تشکیل فراکسیون بازار مالی به جای فراکسیون بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس داد و گفت : با تشکیل این فراکسیون می توان نگاه فراگیرتر و رویکردی تخصصی تر به مسائل اقتصادی داشت.
وی ادامه داد : در همین راستا، کانون ها می توانند با تشکیل کار گروهی ویژه با عنوان “اتاق فکر”، دغدغه ها و مشکلات فعالان بازار سرمایه را به فراکسیون بازار مالی منتقل کنند تا این موارد در کمیسیون ها تخصصی مجلس بررسی شود.
عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار خواستار برگزاری نشست های فصلی با حضور اعضای فراکسیون بازار مالی شد و گفت: ارائه عملکرد حوزه های تخصصی و برنامه های آتی از مهم ترین اهداف این نشست ها خواهد بود تا بتوان حرکت جدیدی را در این حوزه آغاز کرد.
وی با بیان اینکه امروز جایگاه تخصصی حوزه بازار سرمایه بر کسی پوشیده نیست، گفت : با تصویب قانون بازار سرمایه در سال ۸۴، اتفاقات فراوانی در ساختار بازار سرمایه ایجاد شد به طوریکه تغییرات زیادی در این بازار به وجود آمد تا سهم بازار سرمایه در اقتصادی ملی افزایش یابد.
پور ابراهیمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چهار سال است، محور فعالیت های هر سال را با رویکرد مسائل اقتصادی نامگذاری می کند، گفت: مجلس به عنوان کانون قانونگذاری، تصمیم گیری و نظارت بر فعالیت های اجرایی کشور می تواند با کاهش هزینه و زمان اجرای طرح ها و برنامه ها، نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد ایران ایفا کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۴۱۶۲۹۰۱۹۸۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.