کاهش آلودگی هوا با دوساله شدن معاینه فنی

این خبر امروز یکشنبه ۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

کاهش آلودگی هوا با دوساله شدن معاینه فنی

عصر خودرو : معاون زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در صورتی که طرح کاهش سن معاینه فنی خودروها در مجلس تصویب شود، آلودگی هوا کاهش ۲۰ درصدی پیدا می‌کند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از فارس علی‌محمد شاعری  اظهار داشت: موضوع کاهش سن معاینه فنی خودروها از مواردی است که ما در سازمان حفاظت محیط زیست آن را iبه جدیت دنبال می‌کنیم.
وی گفت: در حال حاضر طرحی در این زمینه در مجلس است که در صورت تصویب شدن آن سن معاینه فنی خودروها از ۵ سال iبه ۲ سال کاهش پیدا می‌کند.
معاون زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان نمود: درصورتی که این طرح در مجلس با قید یک سریعت تصویب شود آن‌را اجرایی می‌کنیم. با تصویب و اجرایی نمودن آن حدود ۲۰درصد آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند.
به گفته شاعری تعویض قطعات مستعمل خودروها و کنترل سیستم‌های آلاینده‌ آنها بر کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی خواهد داشت.
وی در ادامه iبه طرح جامع آلودگی هوا اشاره نمود و افزود: این طرح بیش از ۲ ماه است که iبه مجلس فرستاده شده است.
معاون زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امیدواریم این طرح نیز هرچه سریع‌تر با قید دو سریعت iبه تصویب نمایندگان مجلس برسد تا در ادامه پس از جذب و تامین اعتبارات وزارتخانه‌های مختلف که در این زمینه وظایفی در حوزه مقابله و پیشگیری دارند کارشان را آغاز نمایند.
وی ادامه داد: باتوجه iبه فرا رسیدن فصل پاییز و بارش‌های باران در غرب کشور و همچنین در کشور عراق پدیده گرد‌ و غبار کاهش پیدا می‌کند اما مجددا همزمان با فصل iبهار نیز این پدیده در غرب کشور رخ خواهد داد.
به گفته معاون زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست iبه سریعی هیئتی بلندپایه از مسئولان وزارت‌خانه‌های مختلف iبه همراه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عازم عراق خواهند شد.
شاعری با اشاره iبه این مسافرت گفت: بررسی و پیگیری مصوبات و تفاهم‌نامه‌های مسافرتهای گذشته و دیدار با اول وزیر عراق، وزیر محیط زیست، وزیر کشاورزی و وزیر آب کشور عراق از جمله اهداف و برنامه‌های این مسافرت ۵ روزه است.
وی اضافه نمود: همچنین در ایام برگزاری این مسافرت یک دوره آموزشی مقابله و پیشگیری از گرد‌ و غبار نیز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان برای کارشناسان و مدیران عراقی برگزار خواهد شد.

یکشنبه ۷ آبان   ۳:۲۱

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.