کاهش استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی

جام جم آنلاین: رییس پلیس راهور ناجا از کاهش ۵۰ درصدی استفاده از تلفن همراه پس از به اجرا درآمدن طرح ضربتی برخورد با استفاده از این وسیله در حین رانندگی خبر داد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به موفقیت طرح ضربتی برخورد با استفاده کنندگان تلفن همراه در زمان رانندگی، گفت: تا هفته پیش استفاده از تلفن همراه و ارسال پیامک به صورت اپیدمی در بین رانندگان رواج یافته بود لذا ضروری دیدیم با تمام توان نسبت به این موضوع برخوردهای لازم را انجام دهیم.

در حالی که پلیس راهور برای استفاده از تلفن همراه ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته است رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر این باور است که بسیاری  تصادفات به دلیل عدم  توجه به جلو به وقوع می پیوندد که در شهر تهران این علت در کنار استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی آمار بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.

باید توجه داشت که استفاده از تلفن همراه به هر شکلی در حین رانندگی نه تنها میزان تصادفات را افزایش می دهد بلکه شدت تصادفات را نیز سخت می کند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: طرح برخورد با استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی از هفته پیش آغاز شد که خوشبختانه تا کنون شاهد کاهش ۵۰ درصدی این نوع تخطی از قانون بوده ایم که امیدواریم در آینده نزدیک مردم به این نکته برسند که استفاده از این وسیله در زمان رانندگی سه تا پنج برابر خطر تصادف را برای آنان افزایش می دهد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.