کاهش بودجه، وزیر دفاع آمریکا را مجبور به بازبینی اهداف نظامی کشورش کرد

۲۹م اسفند ،

reuters7.JPG

در پی کاهش بودجه نظامی آمریکا، وزیر دفاع این کشور درصدد بازبینی امکانات و اهداف نظامی کشورش برآمده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، به نقل از ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا تغییراستراتژی نظامی ضروری به نظر می‌رسد.

چاک هاگل، تنها چند روز پس از تصدی وزیر دفاع ایالات متحده با چالش بزرگی به نام “تنظیم بودجه” مواجه شده است. هاگل به کارشناسان خود در پنتاگون دستور داده تا استراتژی نظامی آمریکا را مورد بررسی قرار دهند.

وظیفه کارشناسان تعیین اهداف استراتژیک و بررسی چالش‌های بین‌المللی ارتش آمریکا در سال آتی میلادی است. اما وظیفه اصلی‌ترهاگل تنظیم بودجه وزارت دفاع آمریکا تا سال ۲۰۲۴ میلادی است.

وی در حالی مجبور به تنظیم بودجه‌ پنتاگون است که با توجه به ضرورت کاهش هزینه‌های دولتی بطور کلی، وزارت دفاع باید بیش از وزارت‌خانه‌های دیگر آمریکا دست به صرفه‌جویی زند.

چاک هاگل در دستورعملی به همکاران خود نوشته است که وزارت دفاع آمریکا باید امکانات خود را دوباره بررسی کند. این موضوع به‌ویژه در شرایطی که “ابهام استراتژیک و مالی” وجود دارد، بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا معتقد است هنوز روشن نیست که با توجه به محدودیت‌های مالی تا چه حد تغییر استراتژی دفاعی آمریکا ضروری باشد.

وی گفت: اما پیشا‌پیش تصریح می‌کنم که استراتژی دفاعی آمریکا نیازمند تغییر است. به نقل از دمپسی آمریکا مجبور به انطباق و هماهنگی میان بلند‌پروازی‌ها وامکانات خود است. این بدین معناست که فعالیت‌های خود را کاهش دهیم، اما از کیفیت کار نکاهیم.

پس از شکست مذاکرات میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، دستور کاهش اجباری هزینه‌های دولتی را امضا کرد. دولت آمریکا موظف به صرفه‌جویی ۸۵ میلیارد دلاری تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۲۴ است.

مقام‌های دفاعی آمریکا اعلام کرده‌اند که پنتاگون قصد دارد با اجرای طرحی بزرگ و بلندپروازانه نیروهای امنیت سایبری خود را به‌طور چشمگیری افزایش دهد تا بتواند با تهدیدهای سایبری احتمالی در آینده مقابله کند.

آمریکا باید در ظرف ۱۰ سال آینده حدود ۱۲۰۰ میلیارد دلار از هزینه‌های خود بکاهد. در این میان بودجه پنتاگون نیز به شدت محدود خواهد شد. اوباما در نظر دارد که در سال آتی میلادی حدود ۱۰۹ میلیارد دلار از بودجه وزارت دفاع بکاهد.

پیشتر کارشناسان مالی گفته بودند که سهم صرفه‌جویی وزارت دفاع آمریکا بیش از نهادهایی دولتی دیگر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.