کاهش تصادفات با تبدیل جاده‌ها به بزرگراه

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: با توجه به اینکه با تبدیل جاده‌های اشباع شده به بزرگراه تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد تا پایان سال باید هزار کیلومتر بزرگراه ساخته شود.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) خیرالله خادمی در گفت‌و‌گو با ایسنا ضمن بیان اینکه وظیفه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، چهار خطه کردن محورها یا احداث محورهای تازه در بخش ریلی و جاده‌ای است، اظهار کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به تناسب فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب نقش اصلی را در کاهش تصادفات دارد.

وی با بیان اینکه رعایت مقررات در کنار تکفیک خطوط و تبدیل جاده‌ها به بزرگراه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای نیز بسیار موثر است، افزود: حداکثر سرعت استاندارد در آزادراه ۱۲۰ کیلومتر و در بزرگراه‌ها علیرغم چهار خطه بودن ۱۱۰ کیلومتر است.

 

تا پایان سال باید هزار کیلومتر بزرگراه ساخته شود

خادمی با بیان اینکه تا پایان سال باید حدود هزار کیلومتر بزرگراه ساخته شود، گفت: برای سال جاری باید هزار میلیارد تومان اعتبار در این زمینه اختصاص داده شود که از این مبلغ تاکنون حدود پنج درصد تخصیص یافته است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به بهره‌برداری از بخش پایانی بزرگراه شهر بابک – انار گفت: با این اقدام مسیر تهران – بندرعباس بزرگراه شده است.

کاهش تصادفات در کریدور جنوب به شمال کشور

وی افزود: با بهره‌برداری از بخش پایانی بزرگراه شهربابک – انار در واقع مهمترین بخش کریدور جنوب – شمال کشور، مسیر عبور ترانزیت کالا و خدمات از بندرشهید رجایی به مناطق مرکزی و شمال کشور و ترانزیت به کشورهای آسیای میانه با مشخصات بزرگراهی یا آزادراهی زیر بار ترافیک رفته است.

خادمی تبدیل این مسیر به آزادراه و بزرگراه را مهم‌ترین عامل در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی مسیر دانست.

به گزارش ایسنا، کل تلفات ناشی از سوانح رانندگی در سال قبل ۱۹ هزار و ۸۹ نفر بوده است که طی چهار ماه ابتدای امسال با وجود کاهش ۹٫۵ درصدی تلفات رانندگی ۶۰۸۳ نفر جان باختند که حدود ۷۰ درصد سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری و روستایی و ۳۰ درصد مربوط به داخل شهری رخ داده است و به طور متوسط روزانه ۳۶ نفر در جاده‌ها کشته شده‌اند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.