کاهش رشد اقتصادی منطقه “آسیا-اقیانوسه”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در تازه‌ترین پیش‌بینی سازمان ملل متحد دربارهٔ اقتصاد کلان کشورها آمده است انتظار می‌رود بهبود عملکرد اقتصادی کشورهای در حال توسعه آسیا و اقیانوس آرام در سال ۲۰۲۴ به شکلی آرام و کند پیش رود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، به نقل از این منبع، پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه آسیا – اقیانوس آرام در سال ۲۰۲۴ به ۵٫۶ درصد برسد که این رقم امسال ۵٫۲ درصد است.

کمیسیون اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوس آرام، اوایل امسال رشد اقتصادی این منطقه را برای سال ۲۰۲۴ ، شش درصد پیش‌بینی کرده بود.

این گزارش ممتاز به نقل از می‌افزاید این برای اولین بار در دو دهه اخیر است که رشد اقتصادی کشورهای این منطقه در بازه زمانی دو ساله ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ کمتر از شش درصد است.

قبل از بحران اقتصادی، رشد اقتصادی این منطقه در بازه زمانی ۲۰۰۷ – ۲۰۰۲ ، ۸٫۴ درصد بود.

در این گزارش ممتاز به نقل از آمده است کندی بهبود روند رشد اقتصادی، بلاتکلیفی سیاسی و حمایت از مکتب صنایع داخلی در اقتصادهای توسعه یافته و همچنین موانع ساختاری داخلی نظیر نابرابری اجتماعی و اقتصادی فزاینده بر عملکرد این منطقه تاثیر می‌گذارد.

در ادامه این گزارش ممتاز به نقل از آمده است اقتصادهای مهم این منطقه از جمله چین، هند و اندونزی با بازارهای داخلی عظیم در سال ۲۰۲۴ بعد از سال‌ها عملکرد قوی، رشد نسبتا متوسطی داشتند و اقتصاد چین در سال ۲۰۲۴ رشدی معادل ۷٫۵ درصد را به ثبت می‌رساند.

تحولات سیاسی پولی در آمریکا نیز بر رشد اقتصادی این منطقه تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.