کاهش ساعات کاری راهی برای نجات زمین از گرمایش

۱۹ام بهمن ،

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج این تحقیقات که از سوی مرکز تحقیقات اقتصاد و سیاست انتشار یافته تأکید کرده است که کار کردن کمتر و کوتاه کردن هفته‌های کاری و داشتن زمان بیشتر برای اوقات فراغت تا سال ۲۱۰۰، نیمی از دمای مورد انتظار را کاهش دهد.

این تحقیقات مدعی شده است که کاهش ساعات کاری می‌تواند گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

دیوید روسنیک اقتصاد دان و نویسنده این تحقیق اظهار داشت: این محاسبات بسیار ساده می باشند. هرچقدر میزان ساعات کار کمتر باشد، انتشار یافتن کربن کمتر خواهد بود، به این معنا که گرمایش زمین نیز کمتر خواهد شد.

وی اظهار داشت:  با فرض اینکه ۴۰ تا ۶۰ درصد از گرمایش زمین را نمی‌توان کاهش داد، حدود یک چهارم یا نیمی از گرما می‌توان با کاهش ساعات کاری کاهش داد.

راسنیک گفت: برای سال‌های بسیاری، کشورهای اروپایی ساعات کاری خود را کاهش و زمان تعطیلات خود را افزایش داده‌اند این درحالی است که بعضی کشورها چون آمریکا مسیر افزایش تولید را در پیش گرفته است؛ اما اکنون زمانی برای تغییراست.

واضح است که اگر کمتر کار کنید، کمتر خرید می‌کنید. تحقیقات روسنیک که این هفته انتشار یافته شبیه تحقیقاتی سال ۲۰۰۶ است که وی همراه مارک ویسبورک اقتصاد دان ارائه کرده بود که به تأثیرات بالقوه زیست محیطی کشورهای اروپایی و آمریکایی در داشتن ساعات کاری بلندتر اشاره کرده بود.

در این گزارش نویسندگان اشاره کرده‌اند که بارویکردهای تازه کشورهای اروپایی نیمی از انرژی کشورهای آمریکایی را به ازای هر نفر مصرف می‌کند. اگر اروپا سطح تولید خودرا بالا ببرد این احتمال وجود دارد که ۳۰ درصد انرژی بیشتر مصرف کند.

گرم‌شدن زمین یا گرمایش زمین  نام پدیده‌‌ای است که منجر به افزایش میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس‌ها شده است. طی ۱۰۰ سال قبل، کره زمین به طور غیرطبیعی حدود ۰٫۷۴ درجه سلسیوس گرم‌ تر شده که این موضوع دانشمندان را نگران کرده ‌است.

برخی از دانشمندان معتقدند که دهه‌های پایانی قرن بیستم، گرم‌‌ترین سال‌های ۴۰۰ سال اخیر بوده ‌است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۰ مورد از گرم‌‌ترین سال‌های جهان تنها از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۷ به ثبت رسیده ‌است که این میزان در ۱۵۰ سال قبل بی‌سابقه بوده ‌است. به نظر می‌رسد فعالیت‌های صنعتی در ایجاد این مشکل بسیار موثراست و به گرم ‌شدن کره زمین کمک می‌کند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.