کاهش سهمیه سوخت ۱۰۰ هزار خودرو

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

معاون ستاد مدیریت مصرف سوخت از طرح‌های ساماندهی کارت‌های سوخت به منظور کنترل مصرف خبر داد و گفت: از هفته جاری سهمیه سوخت کارت ۱۰۰ هزار خودروی غیرفعال در آژانس‌ها و موسسات …

معاون ستاد مدیریت مصرف سوخت از طرح‌های ساماندهی کارت‌های سوخت به منظور کنترل مصرف خبر داد و گفت: از هفته جاری سهمیه سوخت کارت ۱۰۰ هزار خودروی غیرفعال در آژانس‌ها و موسسات کرایه حمل و نقل کاهش پیدا می‌کند.

حسین هاشمی معاون ستاد مدیریت حمل و نقل در یک نشست خبری گفت: طرح ساماندهی کارت های سوخت در کشور از ۷ ماه قبل آغاز شد که براین اساس ۶ میلیون کارت سوخت از مجموع ۲۴ میلیون کارت سوخت موجود در کشور ابطال شد.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از این کارتها متعلق به خودروها و موتور سیکلت های غیرفعال و فرسوده و از رده خارج شده بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: براین اساس پس از ابطال این تعداد کارت سوخت ۵۰۰ میلیون لیتر صرفه جویی بنزین در مصرف کشور صورت گرفت که از نظر ریالی می‌توان گفت ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت گرفت.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل با اشاره به اینکه در ۶ سال گذشته ۲۵۰ هزار کارت سوخت برای آژانس ها صادر شد که ماهانه بین ۲۰۰ تا۳۰۰ لیتر بنزین دریافت می کنند، تصریح کرد: براساس گزارش نهاد‌های نظارتی بخشی از کارتهای سوخت که سهمیه آژانس را دریافت می کنند هیچ گونه فعالیت در موسسات حمل و نقل ندارند.

هاشمی گفت: پس از برگزاری ۸ جلسه نشست با اتحادیه موسسات کرایه حمل و نقل و نهادهای نظارتی ۱۵۰ هزار رکورد اطلاعاتی به ستاد ارجاع شد  که براین اساس قصد داریم در هفته جاری ۱۰۰ هزار کارت سوخت که سهمیه اژانس را دریافت می کنند اما هیچ گونه فعالیتی در این زمینه ندارند به کارت های معمولی تغییر وضعیت دهیم.

وی با اشاره به اینکه براین اساس روزانه حدود ۸۰۰ هزار لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین ایجاد خواهد شد،اظهار داشت: ممکن است در این بین کارت سوخت افرادی که هم اکنون در اژانس ها فعالیت دارند نیز کاهش سهمیه پیدا کند، به همین دلیل ۲ هفته مهلت تعیین کردیم که این افراد اطلاعات خود را به موسساتی که مشغول به کار هستند داده و از طریق اتحادیه این موضوع را پیگیری کنند تا برای ماه آتی سهمیه آژانس خود را دریافت کنند.

— .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.