کاهش صدور پروانه‌ی احداث ساختمان

۰۴ تیرماه ۱۳،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، پاییز ۹۱، تعداد ۱۶۰هزار و ۵۶۵ واحد مسکونی به منظور احداث از سوی شهرداری ها پروانه‌ ساخت در یافت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵٫۸ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۰٫۵ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ۳٫۸ واحد بوده است.

بر اساس این گزارش؛ تعداد ۴۲ هزار و ۶۹۲ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در پاییز سال قبل صادر شده که نسبت به فصل قبل حدود ۱۲٫۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۲٫۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در پاییز ۹۱ حدود ۲۴۰هزار و ۱۴۰ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل حدود ۱۳٫۳ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۰٫۹ درصد افزایش داشته است. اما متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ۵۶۲ مترمربع بوده است.

براساس این گزارش ؛ مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در پاییز ۹۱ حدود ۱۴۲۸۹٫۷ هزار مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل حدود ۱۱٫۹ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.

متوسط مساحت زمین در هر پروانه احداث ساختمان بیش از ۳۳۵ مترمربع بوده است.

این گزارش حاکی از آن دارد که توزیع پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی برحسب نوع اسکلت و مصالح عمده‌ی به کار رفته در بنای آنها در پاییز ۹۱ نشان می‌دهد ۲۷٫۸ درصد این پروانه‌ها برای احداث ساختمان‌های اسلکت فلزی، ۵۲٫۳ درصد برای احداث ساختمان‌های بتون‌آرمه، ۱۹ درصد برای احداث ساختمان‌هایی با آجر و‌آهن و ۰٫۹ درصد برای احداث ساختمان‌هایی با سایر مصالح بوده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.