کاهش صدور پروانه احداث ساختمان/ اختصاص بیش از ۵۰درصد مجوزساخت به ساختمان‌های بتون آرمه

۰۱ تیرماه ۱۳،

http://www.bananews.ir/آمار های مرکز آمار ایران از کاهش صدور پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری کل کشور و تهران در پاییز ۹۱ خبر می‌دهد.

به گزارش ، بررسی نتایج طرح جمع‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور در پاییز ۹۱ بیانگر افزایش شش درصدی واحد‌های مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و ۰٫۵ درصدی آن در سایر شهرداری‌های کشور در پاییز ۹۱ نسبت به پاییز ۹۰ است.

مرکز آمار ایران جزییات آمارگیری از پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری های تهران و کل کشور را به شرح زیر اعلام کرد.

کاهش مساحت زمین پروانه‌های صادر‌شده برای احداث ساختمان در تهران

در پاییز ۹۱، تعداد ۴۵ هزار و ۹۹۷ واحد مسکونی در پروانه‌های صادر‌شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل قبل حدود ۱۵٫۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۶ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌ها ۹٫۷ واحد بوده است.

همچنین تعداد ۴۷۳۵ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در پاییز ۹۱ صادر شده که نسبت به فصل قبل حدود ۱۵٫۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۲۲٫۴ درصد کاهش داشته است.

بنابر این گزارش مجموع مساحت زمین پروانه‌های صادر‌شده برای احداث ساختمان در حدود ۱۴۲۲٫۸ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل حدود ۱۱٫۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸٫۶ درصد کاهش داشته است. همچنین متوسط مساحت زمین در هر پروانه احداث ساختمان ۳۰۰ مترمربع بوده است.

اما توزیع پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی برحسب نوع اسکلت و مصالح عمده‌ی به کار رفته در بنای آنها در پاییز ۹۱ نشان می‌دهد که ۴۵٫۸ درصد این پروانه‌ها برای احداث ساختمان‌های اسکلت فلزی، ۵۴٫۱ درصد برای احداث ساختمان‌های بتون آرمه، ۰٫۱ درصد برای احداث ساختمان‌های با آجر و آهن بوده است.

 

کاهش بیش از ۱۰ درصدی پروانه‌ی احداث ساختمان در یک ماه در کل کشور

در پاییز ۹۱، تعداد ۱۶۰هزار و ۵۶۵ واحد مسکونی در پروانه‌های صادر‌شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل قبل حدود ۵٫۸ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۰٫۵ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ۳٫۸ واحد بوده است.

بر این اساس تعداد ۴۲ هزار و ۶۹۲ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در پاییز ۹۱ صادر شده است که نسبت به فصل قبل حدود ۱۲٫۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۲٫۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در پاییز ۹۱ حدود ۲۴۰هزار و ۱۴۰ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل حدود ۱۳٫۳ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۰٫۹ درصد افزایش داشته است. اما متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ۵۶۲ مترمربع بوده است.

مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در پاییز ۹۱ حدود ۱۴۲۸۹٫۷ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل حدود ۱۱٫۹ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است. متوسط مساحت زمین در هر پروانه احداث ساختمان بیش از ۳۳۵ مترمربع بوده است.

توزیع پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی برحسب نوع اسکلت و مصالح عمده‌ی به کار رفته در بنای آنها در پاییز ۹۱ نشان می‌دهد که ۲۷٫۸ درصد این پروانه‌ها برای احداث ساختمان‌های اسلکت فلزی، ۵۲٫۳ درصد برای احداث ساختمان‌های بتون‌آرمه، ۱۹ درصد برای احداث ساختمان‌هایی با آجر و‌آهن و ۰٫۹ درصد برای احداث ساختمان‌هایی با سایر مصالح بوده است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.