کاهش ظرفیت پذیرش سال ۹۲ دانشگاه علوم پزشکی تهران

۰۵اردیبهشت،

17-387.jpg

معاون آموزشی وزیر بهداشت در دیدار با اعضای کمیته منتخب پیگیری مطالبات دانشجویی به نقل از دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، به ورودی‌های ۹۰ و ۹۱ این دانشگاه تضمین داد که همگی آنها بدون هیچ مشکلی در دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل خواهند داد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، در این دیدار که در دفتر معاون آموزشی وزارت بهداشت و با حضور تنی چند از مدیران آموزشی از جمله معاون آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران، نماینده وزارت بهداشت در کمیته پیگیری مطالبات دانشجویی و معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت برگزار شد، دکتر عین‌اللهی با اشاره به موضوع ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران، آن را عملی دانست که مورد مخالفت همه وزرای اسبق وزارت بهداشت بوده است.

وی موضوع انفصال دوباره این دو دانشگاه را امری برگشت‌ناپذیر و قطعی دانست که مورد تصویب و تأیید مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

عین‌اللهی همچنین در پاسخ به پرسش و ابهامات بعضی دانشجویان دربارهٔ ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و استفاده از امکانات آن دانشگاه، گفت: ما ظرفیت پذیرش دانشجو را برای دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۹۲ کاهش داده‌ایم تا دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران که می‌خواهند در دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل دهند بتوانند از امکانات آموزشی و اساتید آن دانشگاه بهره‌مند شوند.

وی به دانشجویان شهرستانی دانشگاه علوم پزشکی ایران که تقاضای انتقال به شهرستان‌های محل اقامت خود را دارند نیز تضمین داد که می‌توانند درهر دانشگاهی که بخواهند ادامه تحصیل دهند و هیچ منعی برای انتقال آنها وجود نداشته باشد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در پایان از همه دانشجویان خواست تا همیشه مطالبات خود را به صورت منطقی و از مجاری قانونی پیگیری کنند تا همه مسائل و مشکلات آموزشی در محیطی آرام و دوستانه حل و فصل شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علي:

    کم کردن ظرفیت ها خلاف فرمایشات رهبر است. اگر که پزشکان ما زیاد اند واین رشته ها اشیاع شده راهش کم کردن ظرفیت ها وسوزاندن زحمت های کنکوریها نیست بلکه با توجه به پیشرفت سریع این رشتها ودر عین حال عقب بودن در این رشته ها از بعضی کشور های دنیا وهمچنین تقاضای زیاد برای آنهاو هوش سرشار ایرانیان در این رشته ها باید ظرفیت ها را همانند رشته های معمول الان بالاتر برد طوریکه قبول شدن در آنها سخت نباشد آنگاه میبینیم که کسانی که به خاطر پول علاقه مند به تحصیل دراین رشته ها هستند با اندکی فکر کردن از آنها صرف نظر میکنند وبه دنبال راهی دیگر برای درامد بالا میروند و شاهد پیشرفت روز افزون علاقه مندان به دروس این رشته ها وانتخاب رشته تحصیلی از زوی علاقه به درس خواهیم بود ودیگر پزشک زیر میزی بگیری که پول برایش از جان مردم مهم تر باشد نخواهیم دید . به امید آن روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.