کاهش قبض های جریمه

جام جم آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی از کاهش یک سوم قبض جریمه ها در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: اثر بازدارندگی جریمه ها و کار فرهنگی پلیس منجر شد تا مردم کمتر تخلف کنند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در مراسم رونمایی و افتتاح شماره گذاری و تعویض پلاک خودروهای ناجا، گفت: شناخت رابطه متقابل پلیس و جامعه و تبیین و نوسازی این رابطه، اهمیت بسیار والا و بالایی دارند.

وی با بیان اینکه ‌پلیس ایران پیشتاز، منضبط، وظیفه‌شناس، مقتدر و اصلاح‌پذیر است، افزود: هفته ناجا ظرفیت فراوانی را برای ارتباط بیشتر پلیس با مردم فراهم کرده است.

سردار احمدی مقدم اضافه کرد: نیروی انتظامی به عنوان یک واحد تولید کننده نظم و امنیت همانند سازمان های تجاری، باید مشتری مدار باشد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: سرمایه اجتماعی ناشی از اعتماد مردم به نیروی انتظامی و هر سازمانی است که علاوه بر به روز بودن، به مطالبات آنها پاسخ می دهد که این کار ساده‌ای نیست و باید در راستای حفظ آن تلاش کرد.

وی با طرح این سوال که اساس و منشاء اقتدار چیست؟ اظهارداشت: اقتدار، قدرت مشروع و توانمندی است که بتواند کمترین هزینه و بیشترین پشتوانه مردمی داشته باشد و اهداف سازمانی را محقق کند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان اجتماعی ترین بخش نیروی انتظامی می باشد زیرا فراگیرترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهد. در صورتی که تاثیر ابزارهای مراقبتی، قانون، جریمه و… را مشخص کنیم، هیچ کدام از این ابزارها به اندازه بعد فرهنگی برکاهش جرایم رانندگی، تاثیرگذار نیستند.

سردار احمدی مقدم از کاهش یک سوم قبض جریمه ها در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: اثر بازدارندگی جریمه ها و کار فرهنگی پلیس منجر شد تا مردم کمتر تخلف کنند.

فرمانده ناجا با تاکید براینکه کار فرهنگی از هر سلاحی برنده‌تر است، تصریح کرد: توجه به رفتار سازمانی و تغییر رفتار پلیس در ماموران راهنمایی و رانندگی موج می‌زند، به گونه ای که امروز، نقش پلیس راهور به عنوان معلم اجتماعی بسیار ارزنده است.

وی افزود: مشارکت و سرمایه اجتماعی به سادگی به دست نمی‌آید، بلکه در سایه پاسخگویی و نوسازی حاصل می شود و پلیس ایران توانسته با حرفه‌ای‌گرایی، کارآمدی، نوسازی نرم افزارها و برخورداری از تکنولوژی‌های گوناگون، از دنیا عقب نماند.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه در راهنمایی و رانندگی شاهد افتخار‌آمیزترین آمارها هستیم، اظهارداشت: آمارهای تصادفات و تلفات در حال حاضر به میزان زمانی است که تعداد وسایل نقلیه یک چهارم وضعیت کنونی بوده‌ است.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تلفات و تصادفات رانندگی تا پایان برنامه پنجم توسعه، باید ۶۰درصد کاهش داشته باشد، تصریح کرد: این کاری سخت اما شدنی است که همه باید تلاش کنیم تا به این نقطه برسیم.

وی بر نقش آموزش و فرهنگ سازی تاکید کرد و افزود: باید به بحث آموزش و فرهنگسازی مردم از جمله کودکان و نوجوانان توجه شود.

فرمانده ناجا با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی، اظهارداشت: با توان مردم و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، می‌توانیم توان خود را افزایش داهیم و در مسیر توسعه با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه از یک دهه گذشته بحث تعویض پلاک در دستورکار قرار داشت، تصریح کرد: نصب پلاک ملی از خودروهای شخصی، عمومی و دولتی آغاز شد که این امر تاثیر زیادی در برقراری نظم و امنیت داشته است.

وی افزود: پلاک ملی همانند یک شماره ملی برای خودرو به شمار می آید و با ملی کردن پلاک ها، سوءاستفاده از خودرو و جعل کاهش پیدا می کند.

فرمانده نیروی انتظامی از ملی کردن پلاک نیروی انتظامی و نیروهای مسلح تا پایان سال خبر داد و افزود: با ملی کردن پلاک خودروهای مزبور، راه را بر افرادی که از لباس، تجهیزات و… نیروهای مسلح سوء استفاده می کنند، بسته می شود.

به گفته سردار احمدی مقدم، به زودی از پلاک خودروهای کلاسیک و تاریخی رونمایی می شود.

فرمانده ناجا از راه‌اندازی موزه نیروی انتظامی خبر داد و اظهارداشت: با راه‌اندازی موزه‌ای در نیروی انتظامی و قرار دادن البسه، اسناد و خودروی قدیمی ناجا راه را برای محققان و علاقه‌مندان باز می کنیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.