کاهش قیمت میوه در عمده‌فروشی و ثابت بودن قیمت در بازار مصرف!

۲۰خردادماه،

رییس اتحادیه باغداران از کاهش قیمت انواع میوه در بازار عمده فروشی خبر داد و گفت: امروز هر کیلوگرم زردآلو درجه یک ۳۰۰۰ تومان، گوجه سبز در جه یک ۲۰۰۰ تومان، گیلاس درجه یک ۴۵۰۰ تومان، هلو درجه یک ۱۵۰۰ تومان، هندوانه ۶۰۰ تومان، خربزه درجه یک حدود هزار تومان و طالبی درجه یک حدود ۹۰۰ تومان در میادین تره بار فروخته می‌شود.

مجتبی شادلو در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهارکرد: از آنجاکه بازار میوه هزینه‌های متفاوتی از تولید تا مصرف دارد بیشترین سود منطقی برای انواع میوه از بازار عمده فروشی تا بازار مصرف نباید از ۳۰ درصد بیشتر باشد.

وی گفت: از هفته قبل تا کنون قیمت انواع میوه به سبب فراوانی انواع محصولات، متعادل‌تر شده و بازار عمده فروشی نسبت به ماه قبل کاهش چند برابری قیمت را تجربه کرده است.

شادلو افزود: سودجویان از آب گل‌آلود استفاده می‌کنند و علیرغم کاهش قیمت میوه در بازار عمده‌فروشی، همچنان قیمت‌های خود را تغییر نداده‌اند و حتی میوه‌هایی را که به قیمت‌ پایین‌تر می‌خرند با قیمت‌های قبلی در بازار مصرف عرضه می‌کنند اما قطعا در هفته‌های پیش رو شاهد ثبات بیشتری بر بازار میوه خواهیم بود.

رییس اتحادیه باغدارن تاکید کرد: برای جلوگیری از آشفتگی بازار میوه که حاصل جولان فرصت‌طلبان است باید کنترل و نظارت بیشتری بر بازار خرده‌فروشی میوه در سراسر کشور صورت گیرد تا مردم مجبور نباشند میوه‌های مورد نیاز خود را با قیمت بالا تهیه کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.