کاهش مشکلات پرورش دهندگان دام و طیور با حمایت های دولتی

شنبه ۱۳م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

وجود مشکلات برای کشاورزان و دامداران مانعی بر سر راه تولید است که با تلاش بیشتر و کمک دولت می توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

واحدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص اینکه مشکلات متعددی بر سر راه پرورش دهندگان دام وجود دارد گفت: تاثیر نوسان قیمت بر نهاده ها و آشنا نبودن اغلب دامداران به اصول صحیح پرورش دام و مشکلاتی نظیر آن مانعی برای تولید محصولات و پرورش دام در کشور است.

وی در ادامه افزود: با کمک دولت برای رفع مشکل تهیه علوفه و کنسانتره و اعطای وام به دلیل کمبود نقدینگی دامداران می توان مشکلات را تا حدودی از سر راه برداشت.

این کارشناس کشاورزی اظهار داشت: بخشی از مشکلات به دلیل ضعف و نبود دانش لازم برای پرورش صحیح دام است و بخشی نیز به خاطر نوسانات قیمت نهاده ها و کمبود اعتبارات دولتی است به همین دلیل سودآوری در این زمینه قابل توجه نبوده و نارضایتی پرورش دهندگان را به همراه دارد.

واحدی در پایان خاطرنشان نمود: رشد پرورش دام و طیور پیش از هر چیز مستلزم برنامه ریزی دقیق در بخش مدیریت می باشد که باید براساس نیاز واقعی پرورش دهندگان و با همکاری دستگاه های اجرایی صورت گیرد و در این صورت تا حدودی مشکلات موجود در این بخش مرتفع خواهد شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.