کاهش مصرف مواد سمی در تولید تلفن همراه

سیبنا: محققان آمریکایی اعلام کردند سازندگان تلفن های همراه در پاسخ به درخواست مصرف کنندگان و بر اساس قوانین موجود، در مقایسه با تولیدات قبلی خودشان از مواد سمی کمتری استفاده می کنند.

مرکز اکولوژی آمریکا مستقر در ایالت میشیگان این مطلب را با ارائه نتایج تحقیق بر روی سی و شش نمونه تلفن همراه موجود در بازار از پنج سال پیش تا کنون مطرح کرد.

بر اساس اعلام همین مرکز گوشیهای تلفن همراه موتورولا، سیتروس و ‌اپل آیفون چهار اس از کمترین میزان مواد سمی در بدنه خودشان برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، در همین بررسی مشخص شد گوشی تلفن همراه آیفون پنج جدید در رده پنجم و رقیب آن یعنی گلکسی اس سه شرکت سامسونگ در جایگاه نهم از نظر مواد سمی قرار می گیرند.

همین تحقیق نشان داد گوشی تلفن همراه آیفون دو جی که اولین نسل آیفون در سال دو هزار و هفت به شمار می رود از بقیه سی و شش مدل گوشی تلفن همراه سمی تر است.

جِف جیرهارت مدیر تحقیقات مرکز اکولوژی آمریکا گفت نتیجه این تحقیق حاکی است گوشی های تلفن همراه سمی و پر از مواد شیمیایی دارای خطر هستند اما کیفیت مواد قابل استفاده در ساخت این گوشی ها رو به بهبود است.

این مرکز اعلام کرد هر گوشی تلفن همراهی که مورد آزمایش قرار گرفت حاوی دست کم یکی از این نوع مواد خطرناک اعم از سرب ، بروم ،‌کلر ،‌جیوه و کادمیوم است.

نتایج تحقیقات همین مرکز حاکی است این مواد سمی از زمانی که از معدن استخراج می شوند تا وقتی که گوشی تلفن همراه دور انداخته می شود می توانند خطرناک باشند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.